Opinia rzecznika generalnego Kokott przedstawiona w dniu 16 marca 2006 r. - Sergio Rossi SpA przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa C-214/05 P., sygn. C-214/05 P
OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO
JULIANE KOKOTT
przedstawiona w dniu 16 marca 2006 r.(1)
Sprawa C‑214/05 P
Sergio Rossi SpA
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Pozostały uczestnik postępowania
Sissi Rossi Srl
Odwołanie - Wspólnotowy znak towarowy - Słowny znak towarowy „SISSI ROSSI” - Sprzeciw właściciela znaku towarowego „MISS ROSSI” - Odrzucenie sprzeciwu - Odrzucenie nowego dowodu - Przedstawienie po terminie
I - Wprowadzenie
1. Spór między stronami dotyczy zagadnienia, czy istnienie zarejestrowanego we Włoszech i we Francji znaku towarowego MISS ROSSI stanowi przeszkodę dla rejestracji znaku SISSI ROSSI jako wspólnotowego znaku towarowego. Kwestie podniesione w odwołaniu mają jednak charakter raczej procesowy. Dotyczą one odrzucenia wywodów z uwagi na przedstawienie ich po terminie oraz kwestii, czy przed Sądem Pierwszej Instancji mogą zostać przedłożone dowody, które nie zostały wcześniej przedstawione izbie odwoławczej Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM). Ponadto wnosząca odwołanie podnosi, że Sąd niesłusznie nie dopatrzył się między obuwiem damskim a torbami damskimi podobieństwa wystarczającego do tego, by nie dopuścić do rejestracji znaku towarowego SISSI ROSSI.
II - Ramy prawne
2. Artykuł 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego(2) przewiduje:
„W wyniku sprzeciwu właściciela wcześniejszego znaku towarowego, zgłoszonego znaku towarowego nie rejestruje się, jeżeli:
a) […]
b) z powodu identyczności lub podobieństwa do wcześniejszego znaku towarowego, identyczności lub podobieństwa towarów lub usług istnieje prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd [odbiorców] na terytorium, na którym wcześniejszy znak towarowy jest chroniony; prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd obejmuje również prawdopodobieństwo skojarzenia z wcześniejszym znakiem towarowym”.