Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Tizzano przedstawiona w dniu 10 listopada 2005 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Królestwu Hiszpanii. - Sprawa C-323/03., sygn. C-323/03

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

ANTONIA TIZZANA

przedstawiona w dniu 10 listopada 2005 r.(1)

Sprawa C‑323/03

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Królestwu Hiszpanii

Rozporządzenie (EWG) nr 3577/92 - Artykuły 1, 4, 7, 9 - Swoboda świadczenia usług kabotażu morskiego - Możliwość stosowania do usług transportu świadczonych na fiordach i między przystaniami niewielkich rozmiarów - Dwudziestoletnia koncesja administracyjna udzielana tylko jednemu przedsiębiorcy - Zgodność - Klauzula „standstill”- Obowiązek konsultacji z Komisją





1.     W niniejszej sprawie Komisja Wspólnot Europejskich zarzuca Królestwu Hiszpanii naruszenie zobowiązań ciążących na nim na mocy art. 1, 4, 7 i 9 rozporządzenia Rady (EWG) nr3577/92 z dnia 7 grudnia 1992 r. dotyczącego stosowania zasady swobody świadczenia usług w transporcie morskim w obrębie państw członkowskich (kabotaż morski) (zwanego dalej „rozporządzeniem nr 3577/92” lub po prostu „rozporządzeniem”)(2).

I -    Ramy prawne

 Przepisy wspólnotowe

2.     Celem „zniesieni[a] ograniczeń w świadczeniu usług transportu morskiego w obrębie państw członkowskich” (motyw trzeci) Rada przyjęła rozporządzenie nr 3577/92, którego art. 1 stanowi, co następuje:

„Od dnia 1 stycznia 1993 r. swobodę w świadczeniu usług transportu morskiego w obrębie państwa członkowskiego (kabotażu morskiego) mają ci armatorzy Wspólnoty, których statki są zarejestrowane i pływają pod banderą państwa członkowskiego, pod warunkiem że statki te spełniają wszystkie warunki wykonywania kabotażu w tym państwie członkowskim […]”.

3.     Artykuł 2 precyzuje następnie, że:

„Do celów niniejszego rozporządzenia:

1)      ťusługi transportu morskiego w obrębie państwa członkowskiego (kabotaż morski)Ť oznaczają usługi świadczone za wynagrodzeniem i obejmują zwłaszcza:

a)      kabotaż kontynentalny: przewóz pasażerów lub towarów drogą morską między portami położonymi na terenie kontynentu lub głównego terytorium jednego i tego samego państwa członkowskiego bez zawijania na wyspy;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00