Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Stix-Hackl przedstawiona w dniu 1 kwietnia 2004 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Zjednoczonemu Królestwu Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. - Sprawa C-424/02., sygn. C-424/02

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

CHRISTINE STIX‑HACKL

przedstawiona w dniu 1 kwietnia 2004 r. (1)

Sprawa C‑424/02

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Zjednoczonemu Królestwu Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej

Uchybienie zobowiązaniom Państwa Członkowskiego - Dyrektywa 75/439/EWG, zmieniona dyrektywą 87/101/EWG - Unieszkodliwianie olejów odpadowych - Kroki mające na celu nadanie priorytetowego charakteru regeneracji - Ograniczenia techniczne, ekonomiczne i organizacyjne





I -    Wprowadzenie

1.        Niniejszą skargą o stwierdzenie uchybienia Komisja wnosi o stwierdzenie, że nie podejmując kroków koniecznych do transpozycji art. 3 ust. 1 dyrektywy Rady 75/439/EWG z dnia 16 czerwca 1975 r. w sprawie unieszkodliwiania olejów odpadowych (2), zmienionej dyrektywą Rady 87/101/EWG z dnia 22 grudnia 1986 r. (3) (zwanej dalej „dyrektywą 75/439 w zmienionym brzmieniu”), który zobowiązuje Państwa Członkowskie do nadania priorytetowego charakteru przetwarzaniu olejów odpadowych przez ich regenerację w stosunku do unieszkodliwiania olejów przez spalanie albo w inny sposób, Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej uchybiło zobowiązaniom, które na nim ciążą na mocy tej dyrektywy.

2.        Przede wszystkim należy odpowiedzieć na pytanie, jaki jest zakres tego zobowiązania wobec restrykcyjnego powołania się w wymienionym przepisie na ograniczenia techniczne, ekonomiczne i organizacyjne.

II - Ramy prawne

3.        Artykuły 1‑6 pierwotnej wersji dyrektywy 75/439 zostały zastąpione nowymi przepisami wprowadzonymi przez art. 1 dyrektywy 87/101. Motyw drugi dyrektywy 87/101 stanowi, co następuje:

        „[R]egeneracja jest ogólnie najbardziej racjonalnym, z punktu widzenia oszczędzania energii, sposobem na ponowne wykorzystanie olejów odpadowych; w związku z powyższym przetworzenie na zasadzie regeneracji powinno być traktowane priorytetowo, jeżeli techniczne, ekonomiczne i organizacyjne ograniczenia na to pozwalają”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00