Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Tizzano przedstawiona w dniu 19 maja 2004 r. - Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Republice Greckiej. - Sprawa C-288/02., sygn. C-288/02

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

ANTONIA TIZZANA

przedstawiona w dniu 19 maja 2004 r. (1)

Sprawa C‑288/02

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Republice Greckiej

Rozporządzenie nr 3577/92 - Kabotaż morski - Swoboda świadczenia usług - Statki wpisane w drugim rejestrze lub w rejestrze międzynarodowym - Kabotaż wyspowy - Załoga - Kompetencja państwa przyjmującego





1.        W niniejszej sprawie Komisja Wspólnot Europejskich zarzuca Republice Greckiej, iż uchybiła ona zobowiązaniom Państwa Członkowskiego ciążącym na niej na mocy art. 1, 3 i 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3577/92 z dnia 7 grudnia 1992 r. dotyczącego stosowania zasady swobody świadczenia usług w transporcie morskim w obrębie Państw Członkowskich (kabotaż morski) (zwanego dalej „rozporządzeniem nr 3577” lub „rozporządzeniem”) (2).

I -    Ramy prawne

Uregulowania wspólnotowe

2.        Mając na celu „zniesienie ograniczeń w świadczeniu usług transportu morskiego w obrębie Państw Członkowskich” (motyw trzeci), Rada wydała rozporządzenie nr 3577/92, którego art. 1 ust. 1 stanowi, co następuje:

„Od dnia 1 stycznia 1993 r. swobodę w świadczeniu usług transportu morskiego w obrębie Państwa Członkowskiego (kabotażu morskiego) mają ci armatorzy Wspólnoty, których statki są zarejestrowane i pływają pod banderą Państwa Członkowskiego, pod warunkiem że statki te spełniają wszystkie warunki wykonywania kabotażu w tym Państwie Członkowskim […]”.

3.        Następnie art. 2 precyzuje, co następuje:

„Do celów niniejszego rozporządzenia:

1)      ťusługi transportu morskiego w obrębie Państwa Członkowskiego (kabotaż morski)Ť oznaczają usługi świadczone za wynagrodzeniem i obejmują zwłaszcza:

a)      kabotaż kontynentalny: przewóz pasażerów lub towarów drogą morską między portami położonymi na terenie kontynentu lub głównego terytorium jednego i tego samego Państwa Członkowskiego bez zawijania na wyspy;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00