Orzeczenie
Wyrok Sądu pierwszej instancji (pierwsza izba) z dnia 6 lutego 2007 r. - Aktieselskabet af 21. november 2001 przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-477/04., sygn. T-477/04
Sprawa T‑477/04
Aktieselskabet af 21. november 2001
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego
(znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Wspólnotowy znak towarowy - Postępowanie w sprawie sprzeciwu - Zgłoszenie słownego wspólnotowego znaku towarowego TDK - Wcześniejszy graficzny wspólnotowy znak towarowy TDK - Wcześniejsze graficzne lub słowne krajowe znaki towarowe TDK - Względna podstawa odmowy rejestracji - Renoma - Nienależna korzyść czerpana z charakteru odróżniającego lub renomy wcześniejszego znaku towarowego - Artykuł 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 40/94
Streszczenie wyroku
1. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego -Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela cieszącego się renomą wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 5)
2. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego -Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela cieszącego się renomą wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 5)
3. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego -Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela cieszącego się renomą wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 5)
Aby spełnić wymóg związany z renomą w rozumieniu art. 8 ust. 5 rozporządzenia nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego, który przewiduje ochronę wcześniej zarejestrowanego cieszącego się renomą znaku towarowego rozszerzoną na towary czy usługi, które nie są podobne, wcześniejszy krajowy czy wspólnotowy znak towarowy musi być znany znacznej części odbiorców potencjalnie zainteresowanych oznaczonymi nim towarami lub usługami. Przy badaniu tego wymogu należy wziąć pod uwagę wszystkie elementy mające znaczenie dla sprawy, takie jak w szczególności udział znaku towarowego w rynku, natężenie, zasięg geograficzny i długość okresu jego używania oraz wielkość inwestycji dokonanych przez przedsiębiorstwo w celu promocji znaku.