Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu Antymonopolowego z dnia 12 grudnia 2001 r., sygn. XVII Ama 1/01

 

Co prawda w treści art. 8 ust. 2 ustawy o utrzymaniu porządku czystości w gminach przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na usuwanie odpadów komunalnych powinien udokumentować gotowość ich przyjmowania przez zakład prowadzący działalność w zakresie ich odbioru, jednakże, jeśli tym zakładem jest jednostka organizacyjna gminy będąca jednocześnie konkurentem tego przedsiębiorcy na rynku wywozu odpadów, gmina ma obowiązek równego traktowania przedsiębiorcy w stosunku do własnej jednostki, gdyż w przeciwnym razie narusza ustawę antymonopolową narażając się na uzasadniony w takiej sytuacji zarzut stosowania praktyk monopolistycznych ograniczających konkurencję na rynku wywozu nieczystości stałych w wyniku nadużycia posiadanego monopolu prawnego na związanym funkcjonalnie z tym rynkiem rynku organizowania takich usług. W konsekwencji przyjąć należało, że na Gminie spoczywał obowiązek ułożenia swoich stosunków cywilnych z właścicielami wysypisk w taki sposób, aby mogli z takich miejsc korzystać takie jej konkurenci transportujący odpady.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00