Wyrok NSA z dnia 17 października 2023 r., sygn. III OSK 2549/21
Uposażenie należne żołnierzowi zawodowemu, w kontekście art. 97a u.s.w.z.z., powinno być rozumiane jako uposażenie, do którego konkretny żołnierz miał prawo w ostatnim dniu przed objęciem stanowiska wyższego, a nie uposażenie abstrakcyjne przypisane do danej grupy uposażeniowej. W związku z tym, świadczenie z tytułu zwolnienia ze służby w sytuacji, gdy żołnierz wypowiada stosunek służby przed upływem 12 miesięcy od dnia objęcia wyższego stanowiska służbowego, powinno być ustalone na podstawie uposażenia, do którego miał prawo na poprzednio zajmowanym stanowisku.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak Sędzia del. WSA Maciej Kobak (spr.) protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Godlewski po rozpoznaniu w dniu 17 października 2023 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej J.P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 15 listopada 2019 roku, sygn. akt II SA/Wa 1475/19 w sprawie ze skargi J.P. na decyzję Ministra Obrony Narodowej z dnia [...] kwietnia 2019 roku nr [...] w przedmiocie prawa do świadczenia pieniężnego 1. oddala skargą kasacyjną, 2. zasądza od J.P. na rzecz Ministra Obrony Narodowej kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 15 listopada 2019 r., sygn. II SA/Wa 1475/19 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (dalej: "WSA"), po rozpoznaniu sprawy ze skargi J.P. (dalej: "Skarżący") na decyzję Ministra Obrony Narodowej (dalej: "Minister") z [...] kwietnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie prawa do świadczenia pieniężnego – oddalił skargę.
Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy.