Wyrok NSA z dnia 13 czerwca 2023 r., sygn. II GSK 1298/22
Pojęcie "interes publiczny", o którym mowa w art. 24 ust. 3 ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi, stanowi generalną klauzulę odsyłającą prawa administracyjnego. Stosowanie tej klauzuli wiąże się z realizacją określonej polityki państwa. Jest oczywiste, że treść kryteriów "interesu publicznego" - jako kategorii otwartej - wymaga konkretyzacji w procesie stosowania prawa. Ustalanie kryteriów otwartych, w przypadku pojęcia "interes publiczny" o którym mowa w art. 24 ust. 3 ustawy SENT, wiąże się z koniecznością dokonania ocen szczegółowych, odnoszących się do danych okoliczności sprawy, a więc sytuacji prawnej.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Mirosław Trzecki Sędzia NSA Wojciech Kręcisz Sędzia del. WSA Jacek Czaja (spr.) po rozpoznaniu w dniu 13 czerwca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 14 kwietnia 2022 r. sygn. akt II SA/Go 1011/21 w sprawie ze skargi P. spółki z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze z dnia 20 września 2021 r. nr 0801-IOC.48.25.2020.25.JCR w przedmiocie kary pieniężnej I. oddala skargę kasacyjną; II. zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze na rzecz P. spółki z o.o. z siedzibą w W. 900 (dziewięćset) złotych tytułem zwrotu koszów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie