Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 26 lipca 2023 r., sygn. II FSK 2084/20
Interpretacje podatkowe
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jan Rudowski, Sędzia NSA Jerzy Płusa, Sędzia NSA Beata Cieloch (spr.), po rozpoznaniu w dniu 26 lipca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 grudnia 2019 r. sygn. akt III SA/Wa 1119/19 w sprawie ze skargi R. sp. z o.o. z siedzibą w W. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 28 lutego 2019 r. nr 0114-KDIP3-2.4011.523.2018.3.JG1/AK w przedmiocie pozostawienia bez rozpatrzenia wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 5 grudnia 2019 r., sygn. akt III SA/Wa 1119/19, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił zaskarżone przez R. sp.
z o.o. z siedzibą w W. (dalej: "skarżąca", "spółka") postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 28 lutego 2019 r. w przedmiocie pozostawienia bez rozpatrzenia wniosku o udzielenie interpretacji indywidulanej.
Treść uzasadnienia zaskarżonego orzeczenia dostępna jest w serwisie internetowym CBOSA (orzeczenia.nsa.gov.pl).
W skardze kasacyjnej Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zaskarżył powyższy wyrok w całości, zarzucając na podstawie art. 174 pkt 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm.; dalej jako: "p.p.s.a.") naruszenie przepisów prawa procesowego mających istotny wpływ na wynik sprawy, tj.:
- art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) w zw. z art. 135 p.p.s.a w zw. z art. 14b § 2 i § 3 w zw. z art. art. 169 § 1 i 4 i art. 14g § 1 w zw. z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r. poz. 800 z poźn. zm., dalej: "O.p.") poprzez uznanie przez Sąd, iż organ interpretacyjny w rozpoznawanej sprawie nie powinien wydać postanowienia o pozostawieniu wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej bez rozpatrzenia, albowiem to na organie interpretacyjnym ciążą obowiązki dokonania oceny przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, a elementy o które wezwał organ stanowią w istocie ocenę prawnopodatkową poruszanego zagadnienia, co w konsekwencji powoduje, iż wezwanie organu w tym zakresie było bezzasadne, podczas gdy w niniejszej sprawie organ interpretacyjny będąc związanym przedstawionym opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego uznał, iż niezbędnym dla udzielenia odpowiedzi na postawione pytania było doprecyzowanie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego o takie elementy jak m.in.: czy Plan motywacyjny został utworzony na podstawie Uchwały Walnego Zgromadzenia, czy też spółka z siedzibą w Szwajcarii stanowi spółkę dominującą wobec skarżącej, które to kwestie stanowią elementy stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. W konsekwencji nie udzielenie odpowiedzi na wskazane, pytania przez skarżącą skutkowało wydaniem prawidłowego postanowienia o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia i utrzymaniu go w mocy postanowieniem z dnia 1 marca 2019 r.;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right