Wyrok NSA z dnia 8 grudnia 2022 r., sygn. II OSK 3845/19
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski Sędziowie: Sędzia NSA Roman Ciąglewicz Sędzia del. WSA Jan Szuma (spr.) po rozpoznaniu w dniu 8 grudnia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Z. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 27 czerwca 2019 r. sygn. akt II SA/Sz 280/19 w sprawie ze skargi Z. Z. na decyzję [...] Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w [...] z dnia [...] stycznia 2019 r., nr [...] w przedmiocie wycofania produktów z obrotu oraz zakazu wprowadzania ww. produktów do obrotu oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 27 czerwca 2019 r., II SA/Sz 280/19 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie oddalił skargę Z. Z. na decyzję Zachodniopomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (zwany dalej "Wojewódzkim Inspektorem") z dnia [...] stycznia 2019 r., [...], którą utrzymano w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w [...] (zwanego dalej "Powiatowym Inspektorem") z dnia [...] października 2018 r., [...]. Drugą z wymienionych tu decyzji nakazano Z. Z., prowadzącemu [...] w [...], wycofać z obrotu produkty biobójcze nie posiadające wymaganego pozwolenia na obrót, to jest: a. [...] przeciwko kleszczom i komarom, b. [...] przeciwko kleszczom i komarom o aromacie wanilii i mięty i c. [...] przeciwko meszkom o aromacie wanilii, a także zakazano wprowadzania ich do obrotu do czasu uzyskania wymaganego pozwolenia na obrót (punkty 1. i 2. decyzji). Zarazem polecono wymienione produkty do czasu uzyskania wymaganego pozwolenia na obrót przechowywać w suchym pomieszczeniu o dobrej wentylacji z zapewnieniem ochrony przed działaniem światła, ciepła i dostępem ludzi (punkt 3. decyzji), a także powiadomić Powiatowego Inspektora o sposobie realizacji nakazów dotyczących produktów wymienionych w punktach 1. a, b, c oraz 3 (punkt 4 decyzji).