Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 16 listopada 2022 r., sygn. III OSK 2438/22

Odrzucenie skargi

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Przemysław Szustakiewicz (spr.) po rozpoznaniu w dniu 16 listopada 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Fundacji [...] na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 3 sierpnia 2022 r., sygn. akt III SA/Gd 488/22 o odrzuceniu skargi Fundacji [...] na czynność Burmistrza Miasta [...] z dnia 22 marca 2021 r. w sprawie wyboru organizacji pożytku publicznego i powierzenia realizacji zadań publicznych z zakresu edukacji, oświaty i wychowania w postaci prowadzenia niepublicznych przedszkoli w latach 2021-2026 postanawia: oddalić skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku, postanowieniem z dnia 3 sierpnia 2022 r., sygn. akt III SA/Gd 488/22, odrzucił skargę Fundacji [...] na czynność Burmistrza Miasta [...] z dnia 22 marca 2021 r. w przedmiocie wyboru organizacji pożytku publicznego realizującej zadania publiczne z zakresu edukacji, oświaty i wychowania w postaci prowadzenia niepublicznych przedszkoli w latach 2021-2026.

W motywach rozstrzygnięcia Sąd pierwszej instancji podał, że postanowieniem z dnia 31 stycznia 2022 r., sygn. akt III SA/Gd 976/21, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku odrzucił skargę Fundacji [...] na czynność Burmistrza z dnia 22 marca 2021 r., mającą polegać na wyborze organizacji pożytku publicznego, które będą realizować zadanie publiczne z zakresu edukacji, oświaty i wychowania w postaci prowadzenia niepublicznych przedszkoli w latach 2021-2026, podnosząc, że zaskarżona czynność nie stanowi rozstrzygnięcia organu władzy publicznej w przedmiocie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego, rozpisanego w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2021 r., poz. 1057 ze zm., dalej "u.d.p.p."), czyli nie istnieje przedmiot kontroli sądowej. Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu skargi kasacyjnej Fundacji, postanowieniem z dnia 10 maja 2022 r., sygn. akt III OSK 946/22 uchylił postanowienie WSA w Gdańsku z dnia 31 stycznia 2022 r., sygn. akt III SA/Gd 976/21. NSA podniósł, że w sprawie brak było oceny czy czynność Burmistrza stanowi akt z zakresu administracji publicznej, dotyczący uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, inny niż decyzja lub postanowienie, a więc akt lub czynność, o których stanowi art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm., dalej "P.p.s.a.").

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00