Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 9 grudnia 2021 r., sygn. III OZ 978/21

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Mirosław Wincenciak po rozpoznaniu w dniu 9 grudnia 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej zażalenia Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 lipca 2021 r., sygn. akt II SA/Wa 1905/21 o przywróceniu terminu do uzupełnienia braków formalnych skargi w sprawie ze skargi J.J. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] marca 2021 r., [...] w przedmiocie przetwarzania danych osobowych postanawia: 1. uchylić zaskarżone postanowienie, 2. odmówić przywrócenia terminu do uzupełnienia braków formalnych skargi

Uzasadnienie

Zaskarżonym postanowieniem z 27 lipca 2020 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, dalej również jako "WSA", orzekł o przywróceniu terminu do uzupełnienia braków formalnych skargi przez J.J., w sprawie ze skargi na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] marca 2021 r., [...] w przedmiocie przetwarzania danych osobowych.

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia Sąd pierwszej instancji wskazał, że zarządzeniem z [...] maja 2021 r., wezwano skarżącą do uzupełnienia braków formalnych skargi, tj. podania numeru PESEL oraz nadesłanie 3 egzemplarzy odpisów skargi, w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem odrzucenia skargi. Wezwanie zostało doręczone skarżącej [...] czerwca 2021 r. Pismem z [...] czerwca 2021 r., skarżąca wniosła o przywrócenie terminu do uzupełnienia braków formalnych skargi wskazując, że korespondencja została doręczona na adres wirtualnego mBiura, które odbiera dla niej korespondencję w ramach zawartej umowy, z kolei ona informację o przesyłkach otrzymuje mailowo. Wskazała, że właśnie ta informacja została przekierowana do folderu SPAM i nie została do niej doręczona. Informację o korespondencji powzięła dopiero w momencie fizycznej wizyty jej męża w mBiurze. Wraz z wnioskiem skarżąca nadesłała brakujące odpisy skargi oraz wskazała numer PESEL.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00