Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 2 grudnia 2021 r., sygn. III OSK 6897/21

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Rafał Stasikowski po rozpoznaniu w dniu 2 grudnia 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wojewody L. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 14 lipca 2021 r., sygn. akt III SA/Lu 386/21 o odrzuceniu skargi w sprawie ze skargi Wojewody L. na uchwałę Rady Powiatu w K. z dnia [...] lutego 2021 r. nr [...] w przedmiocie rozpatrzenia skargi na Zarząd Powiatu w K. oraz Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w K. postanawia: oddalić skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

W dniu 24 lutego 2021 r. Rada Powiatu w K., działając na podstawie art. 12 pkt 11 oraz art. 16a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2020 r., poz. 920) w związku z art. 229 pkt 4 i art. 238 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm., dalej: k.p.a.), podjęła uchwałę nr [...] w sprawie rozpatrzenia skargi Cz.H. na Zarząd Powiatu w K. oraz Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w K. dotyczącej nieprawidłowości w zakresie wypłaconych świadczeń dla emerytów. Rada Powiatu uznała, że wniesiona skarga jest zasadna w części dotyczącej niezałatwienia sprawy w terminie, zaś w pozostałej części skargę uznano za bezzasadną, ponieważ decyzje Dyrektora Powiatowego Urzędu Pacy w K. wynikały z obowiązującego wtedy Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Pismem z dnia [...] maja 2021 r. Wojewoda L. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie skargę na powyższą uchwałę wskazując, że załączone do uchwały uzasadnienie nie może zostać uznane za wykonanie prawnego obowiązku sporządzenia uzasadnienia prawnego i faktycznego uchwały przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, wynikającego z art. 238 § 1 k.p.a. W związku z powyższym stwierdził, że zaskarżona uchwała podjęta została z istotnym naruszeniem art. 238 § 1 k.p.a.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00