Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 września 2021 r., sygn. II GSK 970/21

Inne

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Czarnik Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia del. WSA Cezary Kosterna (spr.) po rozpoznaniu w dniu 7 września 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 13 listopada 2020 r., sygn. akt VI SA/Wa 1424/20 w sprawie ze skargi [...] na decyzję Ministra Infrastruktury z dnia [...] maja 2020 r., nr [...] w przedmiocie uchylenia decyzji i umorzenia postępowania w sprawie wstrzymania eksploatacji urządzania technicznego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od [...] na rzecz Ministra Infrastruktury kwotę 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi kasacyjnej wniesionej przez [...] z siedzibą w [...] (dalej: "Skarżąca", "Strona" lub "Spółka") jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 13 grudnia 2020 r. sygn. akt VI SA/Wa 1424/20. Wyrokiem tym została oddalona skarga Spółki na decyzję Ministra Infrastruktury z [...] maja 2020 r. [...] w przedmiocie uchylenia decyzji organu I instancji i umorzenia postępowania w sprawie wstrzymania eksploatacji urządzenia technicznego.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:

[...] sierpnia 2017r. w miejscowości [...], zostało przeprowadzone przez inspektora Transportowego Dozoru Technicznego (zwanego dalej "inspektorem TDT") doraźne kontrolne badanie techniczne urządzenia technicznego - zbiornika cysterny drogowej produkcji [...]-[...] - [...] zlokalizowanego na pojeździe o nr rej. [...], nr VIN: [...], eksploatowanego przez Spółkę. Inspektor TDT ustalił, zgodnie z informacjami zawartymi na tabliczce znamionowej cysterny, że najwyższe ciśnienie dopuszczalne "PS" wynosi 2,0 bary a pojemność to 33 m3. Stwierdził, że pojazd jest eksploatowany niezgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. bez decyzji dopuszczającej do eksploatacji wydanej przez organ właściwej jednostki dozoru technicznego, którym jest Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego (dalej: "Dyrektor TDT")..

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00