Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 26 listopada 2020 r., sygn. I FSK 1355/18

Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Niezgódka - Medek (spr.), Sędzia NSA Janusz Zubrzycki, Sędzia NSA Roman Wiatrowski, po rozpoznaniu w dniu 26 listopada 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 1 marca 2018 r. sygn. akt I SA/Rz 51/18 w sprawie ze skargi Gminy Miejskiej P. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 6 grudnia 2017 r. nr 0111-KDIB3-2.4012.621.2017.1.ASZ w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Gminy Miejskiej Przemyśl kwotę 360 zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z 1 marca 2018 r., sygn. akt I SA/Rz 51/18. Wyrokiem tym Sąd pierwszej instancji uchylił zaskarżoną przez Gminę Miejską P. (dalej: "Skarżąca" albo "Gmina") interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 grudnia 2017 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

W uzasadnieniu powyższego wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie wskazał, iż wnioskiem z 5 października 2017 r., Skarżąca zwróciła się do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie interpretacji indywidualnej. Z przedstawionego przez Gminę opisu stanu faktycznego wynika, że będąc czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi ze swoimi jednostkami i zakładami budżetowymi scentralizowane rozliczenia w zakresie podatku od towarów i usług. W celu realizacji zadań własnych w zakresie edukacji, Skarżąca prowadzi placówki oświatowe, tj. przedszkola, szkoły, placówki oświatowo-wychowawcze. W prowadzonych przez Gminę przedszkolach funkcjonują oddziały ośmiogodzinne, w ramach których zajęcia, w wymiarze pięciu godzin dziennie, finansowane są z jej budżetu, natomiast zajęcia w pozostałym zakresie są finansowane przez rodziców dzieci, którzy z tego tytułu wnoszą opłaty, w wysokości 1 zł za godzinę. Podstawą wnoszenia tych opłat jest art. 14 ust. 5 a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198 z późn. zm.), powoływanej dalej: "u.s.o.". Skarżąca za pośrednictwem swoich placówek oświatowych wydaje również duplikaty świadectw, legitymacji, za które pobiera opłaty, zgodnie z art. 11 ust. 2 u.s.o. oraz § 27 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. poz. 170 z późn. zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00