Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 3 lipca 2019 r., sygn. II GSK 1023/17

Transport

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Zabłocka (spr.) Sędzia NSA Andrzej Kuba Sędzia del. WSA Sylwester Miziołek Protokolant Patrycja Czubała po rozpoznaniu w dniu 3 lipca 2019 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "F. P." Sp. z o.o. w O. Ś. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 9 listopada 2016 r. sygn. akt VI SA/Wa 1199/16 w sprawie ze skargi "F. P." Sp. z o.o. w O. Ś. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 4 kwietnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od "F. P." Sp. z o.o. w O. Ś. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 2700 (dwa tysiące siedemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 9 listopada 2016 r., sygn. akt 1199/16 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę "F." Sp. z o.o. z siedzibą w O. Ś. (dalej: Spółka) na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 4 kwietnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu 16 czerwca 2015 r. na drodze krajowej nr 7 (droga krajowa o dozwolonym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t) w miejscowości W. zatrzymano do kontroli pojazd członowy, składający się z trzyosiowego ciągnika samochodowego marki M.o nr rej. [...] wraz z trzyosiową naczepą marki F. o nr rej. [...], będący w dyspozycji B. L. Sp. z o.o. S.k. z siedzibą w O. Pojazdem kierował L. Michał D., który wykonywał przewóz drogowy elementu stalowego (ładunek niepodzielny).

W wyniku pomiarów kontrolowanego pojazdu (po odjęciu możliwych błędów pomiarowych) stwierdzono następujące naruszenia dopuszczalnych norm:

- nacisk podwójnej osi napędowej pojazdu - 20,8 t - przekroczenie o 1,8 t (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 10%);

- rzeczywista masa całkowita pojazdu - 49,8 t - przekroczenie o 9,8 t (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 24,5%);

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00