Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 22 marca 2019 r., sygn. II GSK 3896/16

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska Sędzia NSA Dorota Dąbek (spr.) Sędzia del. WSA Urszula Wilk Protokolant Mateusz Rogala po rozpoznaniu w dniu 22 marca 2019 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 17 marca 2016 r. sygn. akt II SA/Rz 796/15 w sprawie ze skargi A. A. i B. A. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1. uchyla zaskarżony wyrok; 2. oddala skargę; 3. zasądza od A. A. i B. A. solidarnie na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 5100 (pięć tysięcy sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowoadministracyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie, objętym skargą kasacyjną wyrokiem z dnia 17 marca 2016 r., sygn. akt II SA/Rz 796/15, po rozpoznaniu skargi A. A. i B. A., uchylił decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2015 r. i poprzedzającą ją decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2014 r. w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy.

Przeprowadzona w siedzibie przedsiębiorców A.A. i B.A. (dalej: przedsiębiorcy, skarżący) w dniach od [...] czerwca do [...] sierpnia 2014 r. kontrola w zakresie przestrzegania przepisów o transporcie drogowym wykazała następujące naruszenia: przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy, przekroczenie maksymalnego dziennego okresu prowadzenia pojazdu o czas powyżej 15 minut do jednej godziny, skrócenie dziennego czasu odpoczynku o czas powyżej 15 minut do 1 godziny, skrócenie tygodniowego czasu odpoczynku, o czas do 1 godziny, naruszenie obowiązku wczytywania danych z karty kierowcy za każdego kierowcę, naruszenie obowiązku wczytywanie danych z tachografu cyfrowego, naruszenie obowiązku wczytywanie danych z urządzenia rejestrującego, nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi, nieokazanie podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówki, danych z karty kierowcy, z tachografu cyfrowego lub dokumentu potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu. Ustalono także, że przedsiębiorca w okresie 6 miesięcy przed dniem rozpoczęcia kontroli zatrudniał kierowców w liczbie średnio do 47.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00