Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 9 maja 2019 r., sygn. II FSK 2045/17
Podatek od czynności cywilnoprawnych; Interpretacje podatkowe
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Bogusław Dauter, Sędzia NSA Stefan Babiarz, Sędzia WSA (del.) Sylwester Golec (sprawozdawca), Protokolant Justyna Bluszko-Biernacka, po rozpoznaniu w dniu 9 maja 2019 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Szefa Krajowej Administracji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 23 marca 2017 r. sygn. akt I SA/Kr 75/17 w sprawie ze skargi K. z siedzibą w L. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 27 września 2016 r. nr IBPB-2-1/4514-367/16-1/JWe w przedmiocie podatku od czynności cywilnoprawnych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Szefa Krajowej Administracji Skarbowej na rzecz K. z siedzibą w L. kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 23 marca 2017 r. sygn. akt I SA/Kr 75/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, po rozpoznaniu skargi K. w L. (dalej: "skarżąca"), uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 27 września 2016 r. nr [...], wydaną w przedmiocie podatku od czynności cywilnoprawnych.
Przedstawiając w uzasadnieniu wyroku stan sprawy Sąd pierwszej instancji wskazał, że we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej skarżąca przedstawiła opis zdarzenia przyszłego, zgodnie z którym skarżąca jest fundacją prawa polskiego, której cele zgodnie z § 5 jej statutu obejmują:
- wspieranie nauki, oświaty i edukacji; stworzenie w K. działającej na wysokim poziomie bazy edukacyjnej dla dzieci obcokrajowców oraz obywateli polskich, którzy mieszkając w M. a w szczególności w K., pracują w międzynarodowych przedsiębiorstwach lub zagranicznych urzędach;
- integrację i wychowywanie młodzieży z innych krajów z polską młodzieżą w ramach wspólnej edukacji; upowszechnienie wizerunku M., a w szczególności K., jako miejsca przyjaznego międzynarodowym programom edukacyjnym;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right