Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.09.2016, sygn. IBPB-2-1/4514-367/16-1/JWe, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-2-1/4514-367/16-1/JWe
Teza (zapytanie): skoro wydania pozwolenia na budowę lub przebudowę szkoły nie można traktować jako sprawy z zakresu nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej, to konsekwentnie czynność cywilnoprawna mająca za przedmiot pożyczkę na budowę i modernizacje budynku szkoły nie może być uznana jako dokonana w sprawie nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613, ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 czerwca 2016 r. (data wpływu do Biura 27 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych pożyczki jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 czerwca 2016 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych pożyczki.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Fundacja O. (dalej Fundacja) jest fundacją prawa polskiego, której cele zgodnie z § 5 jej statutu obejmują:
- wspieranie nauki, oświaty i edukacji;
- stworzenie działającej na wysokim poziomie bazy edukacyjnej dla dzieci obcokrajowców oraz obywateli polskich, którzy mieszkając w województwie, a w szczególności w (), pracują w międzynarodowych przedsiębiorstwach lub zagranicznych urzędach;
- integracja i wychowywanie młodzieży z innych krajów z polską młodzieżą w ramach wspólnej edukacji;
- upowszechnienie wizerunku województwa, a w szczególności miasta (), jako miejsca przyjaznego międzynarodowym programom edukacyjnym;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right