Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 maja 2018 r., sygn. I OSK 663/18

Samorząd terytorialny; Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Stojanowski, Sędzia NSA Jolanta Rudnicka, Sędzia del. NSA Grzegorz Jankowski (spr.), , po rozpoznaniu w dniu 28 maja 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 8 listopada 2017 r. sygn. akt II SA/Wa 633/17 w sprawie ze skargi A. S. na uchwałę Rady m. st. Warszawy z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu miasta stołecznego Warszawy oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 8 listopada 2017 r. sygn. akt II SA/Wa 633/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpoznaniu sprawy ze skargi A. S.

na uchwałę Rady m.st. Warszawy z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...]

w przedmiocie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu miasta stołecznego Warszawy, oddalił skargę.

W uzasadnieniu wyroku Sąd pierwszej instancji wskazał na następujące okoliczności faktyczne i prawne.

Postępowanie w niniejszej sprawie zainicjowała skarga A. S.

na ww. uchwałę Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia [...] lipca 2009 r., w której skarżąca wniosła o stwierdzenie nieważności uchwały w całości, podnosząc, że analiza treści ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianę ustawy Kodeks cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 1610 ze zm.) wskazuje, iż zaspokajanie przez gminę potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych wspólnoty samorządowej uzależnione zostało jedynie od spełnienia warunku "niskich dochodów" w tych gospodarstwach (wniosek z art. 4). Zdaniem skarżącej, ustawowe określenie warunków dopuszczających zawarcie umowy najmu w art. 4 oraz w art. 5, art. 6 i art. 9 ww. ustawy, wyklucza dopuszczalność wprowadzenia przez radę gminy innych jeszcze warunków, w tym warunków finansowych, niemających umocowania w ustawie. Uchwała została podjęta z przekroczeniem upoważnienia zawartego w art. 20 ust. 3 i art. 21 ust. 1 pkt 2 i ust. 3, a także w art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. w związku z art. 18 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, poprzez:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00