Wyrok NSA z dnia 7 grudnia 2018 r., sygn. II GSK 4585/16
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dorota Dąbek Sędzia NSA Mirosław Trzecki (spr.) Sędzia del. WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka Protokolant asystent sędziego Elżbieta Jabłońska-Gorzelak po rozpoznaniu w dniu 7 grudnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. Sp. z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 17 maja 2016 r. sygn. akt VI SA/Wa 2470/15 w sprawie ze skargi A. Sp. z o.o. w W. na decyzję Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia [...] lipca 2015 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uznania atestacji w zakresie prawa do serwisowania pneumatycznych tratw ratunkowych oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 17 maja 2016 r., sygn. akt VI SA/Wa 2470/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w całości skargę A. Spółki z o.o. w W. na decyzję Ministra Infrastruktury i Rozwoju z [...] lipca 2015 r. w przedmiocie odmowy uznania stacji atestacji w zakresie prawa do serwisowania pneumatycznego tratw ratunkowych.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:
Decyzją z [...] maja 2015 r. Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie m.in. odmówił uznania dla A. Sp. z o.o. [...] z siedzibą przy ul. [...], [...] (dalej: skarżąca), w zakresie prawa do serwisowania pneumatycznych tratw ratunkowych marki A. producenta B. S.A. w upadłości wszystkich typów zgodnie z Instrukcją Serwisową (pkt 3 decyzji).
Organ I instancji podniósł, że [...] kwietnia 2015 r. została przeprowadzona kontrola w siedzibie należącej do wnioskodawcy stacji atestacji w [...], w wyniku której stwierdzono, że stacja nie spełnia warunków określonych w § 3 pkt 4, 6 i 7 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie stacji atestacji urządzeń i wyposażenia statku (Dz. U. poz. 296; dalej rozporządzenie), w odniesieniu do pneumatycznych tratw ratunkowych C., wymienionych w załączniku do Świadectwa Uznania Nr [...] wydanego [...] czerwca 2010 r. Tym samym nie spełnia wymagań określonych w art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2016 poz. 281 ze zm.; dalej u.b.m.). Na tę okoliczność została sporządzona Karta Niezgodności, podpisana również przez przedstawicieli kontrolowanej stacji.