Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 21 listopada 2018 r., sygn. I GSK 1033/16

Podatek akcyzowy

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Barbara Stukan-Pytlowany Sędzia NSA Piotr Pietrasz Sędzia del. WSA Ewa Cisowska-Sakrajda (spr.) Protokolant Jarosław Poturnicki po rozpoznaniu w dniu 21 listopada 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 19 maja 2016 r. sygn. akt I SA/Go 102/16 w sprawie ze skargi M. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie z dnia [...] lutego 2016 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze 900 (dziewięćset) złotych tytułem kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 19 maja 2016r., sygn. akt I SA/Go 102/16, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim oddalił skargę M. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w R. z dnia (...) lutego 2016r. w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego.

Skargę kasacyjną od tego wyroku wywiódł M. K., zaskarżając ten wyrok w całości.

Zaskarżonemu wyrokowi zarzucił naruszenie w trybie art. 174 p.p.s.a. naruszenie prawa materialnego i procesowego poprzez błędną wykładnię i/lub błędne zastosowanie polegające na:

1) art. 100 ust. 1 pkt 2 i ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz.U. z 2011 nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej u.p.a., zostały naruszone poprzez niewłaściwą klasyfikację do kodu Nomenklatury Scalonej pojazdu skarżącego marki MITSUBISHI PAJERO, a w związku z tym określenie zobowiązania podatkowego z tytułu akcyzy dla pojazdu, który w istocie jest samochodem ciężarowym (CN 8704), a nie osobowym (CN 8203), co wynika z trwałości cech auta ciężarowego: produkcyjnie ma dwa siedzenia, nie posiada siedzeń tylnych ani pasów bezpieczeństwa, posiada uchwyty do zabezpieczenia towaru i stałą kratę odseparowującą część towarową od pasażerskiej, zaś fakt oszklenia tylnych szyb pozostaje bez związku z charakterem auta, gdyż auta ciężarowe mogą mieć oszklone tylne części, co wynika wprost z zapisów Nomenklatury Scalonej;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00