Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 października 2018 r., sygn. II GSK 1155/18

Drogi publiczne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia del. WSA Cezary Kosterna (spr.) po rozpoznaniu w dniu 24 października 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 7 grudnia 2017 r., sygn. akt VI SA/Wa 1415/17 w sprawie ze skargi W. D. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z 7 grudnia 2017 r. sygn. akt VI SA/Wa 1415/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę W. D. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z [...] maja 2017 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:

Podstawową okolicznością faktyczną sprawy było ustalenie, że [...] listopada 2013 r. w miejscowości [...] na drodze gminnej (ul. [...]) o dopuszczalnym nacisku osi do 8 t zatrzymano do kontroli należący do W. D. (dalej: skarżący) czteroosiowy samochód ciężarowy, którym przewożono ładunek podzielny - sypki w postaci kruszywa. Pojazd zważono na przystosowanym (legalizowanym) do tego stanowisku przy użyciu przenośnych wag do pomiarów statycznych typu SAW 10C/II. Wagi te w dniu kontroli posiadały ważne świadectwa zgodności oraz legalizacji ponownej. W wyniku ważenia pojazdu wskazanymi wagami stwierdzono - po odjęciu błędów pomiaru, tj. 2% zaokrąglonych do 0,1 t w górę - przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej o 6,95 t (tj. o 38,61% dopuszczalnej wartości; nacisk ten wyniósł bowiem 24,95 t), jak również przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej (dmc) pojazdu o 6,9 t (tj. o 21,56% dopuszczalnej wartości; rzeczywista masa całkowita pojazdu wyniosła bowiem 38,9 t). W związku ze stwierdzonym naruszeniem zakwalifikowano kontrolowany przejazd jako przejazd pojazdu nienormatywnego bez zezwolenia kategorii VII.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00