Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 października 2018 r., sygn. II GSK 2933/16

Transport

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Dorota Dąbek Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski Protokolant asystent sędziego Elżbieta Jabłońska-Gorzelak po rozpoznaniu w dniu 9 października 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej T. H. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 26 października 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 805/15 w sprawie ze skargi T. H. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od T. H. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 3600 (trzy tysiące sześćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 26 października 2015 r., sygn. akt VI SA/Wa 805/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w całości skargę T. H. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2015 r. w przedmiocie kary pieniężnej.

Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji wskazał, że w dniu 8 listopada 2013 r. w J. na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli pięcioosiowy zespół pojazdów składający się z trzyosiowego samochodu ciężarowego marki [...] o nr rej. [...] wraz z dwuosiową przyczepą marki [...] o nr rej. [...]. Zespołem pojazdów kierował T. H., który jako przedsiębiorca, wykonywał przejazd drogowy z ładunkiem drewna świerkowego przerębowego w postaci kłód (ładunek podzielny). W toku kontroli pojazd został zważony przy użyciu przenośnych wag do pomiarów statycznych typu [...] o nr fabrycznych [...] i [...]. Przebieg kontroli utrwalono protokołem.

W dniu 9 listopada 2013 r. inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego wraz z E. L., B. C. strażnikami leśnymi z Nadleśnictwa M., R. W. z Nadleśnictwa Z. w obecności kierowcy dokonali oględzin kontrolowanego pojazdu i przewożonego ładunku. Z protokołu oględzin wynika, że do pomiaru pojazdu zastosowano miarę długości o nr fabrycznym [...]. Ustalono, że długość kłód drewna znajdujących się na pojeździe o nr rej. [...] wynosiła 4,1 m, łączna objętość 13,94 m3, na pojeździe o nr rej. [...] długość kłód drewna wynosiła od 4,0 m do 4,1 m, a łączna objętość 22,1 m3. Na kontrolowanym pojeździe przewożono 36,04 m3 drewna świerkowego. Z notatki służbowej z dnia 13 listopada 2013 r. wynika, że kłód o długości 4 mb było [...] sztuk.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00