Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 15 maja 2018 r., sygn. I FSK 386/17

Podatek od towarów i usług; Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Zubrzycki, Sędzia NSA Hieronim Sęk, Sędzia WSA del. Bożena Dziełak (sprawozdawca), Protokolant Marek Wojtasiewicz, po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Gminy P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 30 listopada 2016 r. sygn. akt I SA/Ol 677/16 w sprawie ze skargi Gminy P. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2016 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług za miesiące od grudnia 2009 r. do grudnia 2010 r. oraz zwrotu nadwyżki podatku od towarów i usług za grudzień 2010 r. 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2) uchyla zaskarżoną decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2016 r. nr [...] oraz poprzedzającą ją decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w S. z dnia 30 marca 2016 r. nr [...], 3) zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie na rzecz Gminy P. kwotę 21 599 (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy pięćset dziewięćdziesiąt dziewięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania za obie instancje postępowania sądowego.

Uzasadnienie

I. Zaskarżonym wyrokiem z 30 listopada 2016 r. sygn. akt I SA/Ol 677/16 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie ("WSA") oddalił skargę Skarżącej - Gminy P. ("Gmina"), na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w O. ("Dyrektor IS") z 30 czerwca 2016 r. w przedmiocie odmowy zwrotu nadpłaty oraz zwrotu nadwyżki podatku od towarów i usług.

II. Jak to przedstawił WSA, 30 grudnia 2015 r. Gmina złożyła wniosek o zwrot (wraz z oprocentowaniem) nadpłaty w podatku od towarów i usług za miesiące od grudnia 2009 r. do grudnia 2010 r. oraz nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wraz za grudzień 2010 r. Dołączyła korekty deklaracji VAT-7 za te miesiące. Wniosła o zaliczenie nadpłat na poczet zaległości podatkowych. Powołała się na orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej ("TSUE") oraz uchwałę Naczelnego Sądu Administracyjnego z 26 października 2015 r. sygn. akt I FPS 4/15. Wyjaśniła, że w korektach deklaracji wykazano nieujmowane wcześniej kwoty podatku naliczonego z faktur zakupu dotyczących budowy infrastruktury wodnokanalizacyjnej, wykorzystywanej do czynności opodatkowanych. Gmina scentralizowała rozliczenia podatku od towarów i usług własne, Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pasymiu ("ZGKiM") oraz jednostek budżetowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00