Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2018 r., sygn. I FSK 1403/17

Podatek od towarów i usług

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, Sędzia NSA Danuta Oleś, Sędzia WSA del. Bożena Dziełak (sprawozdawca), Protokolant Katarzyna Falkiewicz, po rozpoznaniu w dniu 10 stycznia 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 23 maja 2017 r., sygn. akt I SA/Lu 249/17 w sprawie ze skargi Gminy A. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w L. z dnia 14 grudnia 2016 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za grudzień 2010 r. oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

I. Zaskarżonym wyrokiem z 23 maja 2017 r. sygn. akt I SA/Lu 249/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie ("WSA") uchylił skierowaną do Gminy A. ("Gmina") decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w L. ("Dyrektor IS") z 14 grudnia 2016 r. oraz poprzedzającą ją decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w K. ("Naczelnik US") z 30 maja 2016 r., określającą Gminie w podatku od towarów i usług za grudzień 2010 r. nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym do zwrotu w kwocie 7.548 zł.

II. Jak to przedstawił WSA, 30 grudnia 2015 r. Gmina złożyła wniosek o zwrot nadpłat w podatku od towarów i usług wraz z oprocentowaniem, w tym za grudzień 2010 r., które to nadpłaty wykazała w dołączonych korektach deklaracji VAT-7. Powołała się na art. 74 pkt 1 i art. 78 § 5 Ordynacji podatkowej ("O.p."). Zdaniem Gminy nadpłaty powstały wskutek wydania przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej ("TSUE") wyroku z 29 września 2015 r. w sprawie C-276/14 Gmina Wrocław. Uwzględniając ten wyrok Gmina dokonała centralizacji rozliczeń, polegającej na ujęciu w korektach deklaracji VAT-7 danych wykazanych wcześniej w odrębnych deklaracjach Urzędu Miejskiego w A., Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w A. oraz niedeklarowanych obrotów gminnych jednostek budżetowych, dotychczas korzystających ze zwolnienia podmiotowego przewidzianego w art. 113 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) - dalej "u.p.t.u.".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00