Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 26 lipca 2017 r., sygn. I OSK 2824/16
W piśmiennictwie zauważa się, że konstrukcja art. 43 ust. 7 i 9 ustawy o pomocy społecznej wskazuje, iż głównymi adresatami omawianej pomocy są osoby bezrobotne, a współdziałanie z urzędem pracy umożliwia szerszą ocenę ich postaw i sytuacji życiowej, w szczególności ustalenie, czy osoba zainteresowana otrzymywała propozycje zatrudnienia, udziału w szkoleniach, stażach, czy uchylała się od podjęcia pracy, czy była kierowana do prac interwencyjnych, robót publicznych lub innych form aktywizacji zawodowej.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jolanta Rudnicka Sędziowie: Sędzia NSA Czesława Nowak - Kolczyńska (spr.) Sędzia del. WSA Teresa Zyglewska Protokolant sekretarz sądowy Małgorzata Zientala po rozpoznaniu w dniu 26 lipca 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. H. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 8 czerwca 2016 r. sygn. akt I SA/Wa 616/16 w sprawie ze skargi A. H. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia [...] marca 2016 r. nr [...] w przedmiocie zasiłku celowego oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 8 czerwca 2016 r. oddalił skargę A. H. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z [...] marca 2016 r. o odmowie przyznania pomocy w formie zasiłku celowego w grudniu 2015 r. w kwocie 30.000 zł na ekonomiczne usamodzielnienie się.
Wyrok ten został wydany w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych.
W dniu [...] listopada 2015 r. do Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy [...] m. st. Warszawy wpłynął wniosek A. H. o przyznanie pomocy w formie zasiłku celowego na ekonomiczne usamodzielnienie się w kwocie 30.000 zł.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right