Wyrok NSA z dnia 31 stycznia 2017 r., sygn. I OSK 1981/16
Wadliwość uzasadnienia wyroku może stanowić przedmiot skutecznego zarzutu kasacyjnego z art. 141 § 4 P.p.s.a. w sytuacji, gdy nie zawiera stanowiska odnośnie do stanu faktycznego przyjętego jako podstawa zaskarżonego rozstrzygnięcia jak również, gdy sporządzone jest w sposób uniemożliwiający instancyjną kontrolę zaskarżonego wyroku.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Borowiec (spr.) Sędziowie: sędzia NSA Jolanta Sikorska sędzia del. WSA Olga Żurawska - Matusiak po rozpoznaniu w dniu 31 stycznia 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M.S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 lutego 2016 r. sygn. akt II SA/Wa 1643/15 w sprawie ze skargi M.S. na decyzję Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 17 lipca 2015 r. nr [...] w przedmiocie mianowania na wyższe stanowisko służbowe uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie do ponownego rozpoznania.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 22 lutego 2016 r. sygn. akt II SA/Wa 1643/15, po rozpoznaniu sprawy ze skargi M.S. na decyzję Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 17 lipca 2015 r. nr [...] w przedmiocie mianowania na wyższe stanowisko służbowe, uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję personalną z dnia 29 maja 2015 r. nr [...].
Wyrok został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.
Dyrektor Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w [...] zwrócił się do Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z wnioskiem personalnym o mianowanie M.S. na wyższe stanowisko służbowe "młodszy agent" z uposażeniem zasadniczym w kwocie 3.500 zł oraz premią w dotychczasowej wysokości.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego uwzględnił powyższy wniosek i decyzją personalną z dnia 29 maja 2015 r. nr [...], na podstawie art. 54 ust. 1, 3 i 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (t.j.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1411 ze zm., dalej w skrócie "ustawa o CBA") oraz § 1 i 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2010 r. w sprawie stanowisk służbowych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym oraz wymagań w zakresie wykształcenia i kwalifikacji zawodowych, jakie powinni spełniać funkcjonariusze na poszczególnych stanowiskach służbowych (t.j.: Dz. U. z 2014 r. poz. 1489) oraz § 1 i 2 § 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2010 r. w sprawie stawek uposażenia zasadniczego na poszczególnych stanowiskach służbowych funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz wzrostu uposażenia zasadniczego z tytułu wysługi lat (t.j.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1479), zwolnił M.S. starszego inspektora w Wydziale [...] Delegatury CBA w [...] z dniem 31 maja 2015 r. z zajmowanego stanowiska służbowego, z dniem 1 czerwca 2015 r. mianował na wyższe stanowisko służbowe młodszego agenta w Wydziale [...] Delegatury CBA w [...] oraz przyznał uposażenie miesięczne w wysokości 4.504,50 zł, które na dzień 1 czerwca 2015r. składa się: 1) uposażenie zasadnicze obejmujące stawkę uposażenia zasadniczego - 3.500 zł i kwotę 595 zł stanowiącą 17% stawki uposażenia zasadniczego z tytułu wysługi lat; 2) premia w wysokości 10% uposażenia zasadniczego, o którym mowa w pkt 1, tj. kwota 409,50 zł.