Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 11 maja 2017 r., sygn. II OSK 2230/15
WSA trafnie zauważył, że organ egzekucyjny nie jest uprawniony do merytorycznego badania decyzji, z której wynika podlegający egzekucji obowiązek i nie ma prawnej możliwości zanegowania jego prawidłowości. Administracyjne postępowanie egzekucyjne ma charakter następczy względem postępowania, w którym dochodzi do nałożenia na określony podmiot obowiązku. Efektywność egzekucji w wielu wypadkach uległaby poważnemu załamaniu, gdyby organ egzekucyjny miał rozstrzygać kwestie przesądzone w sposób autorytatywny w postępowaniu zakończonym wydaniem ostatecznej decyzji.
Teza od Redakcji
Dnia 11 maja 2017 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Roman Hauser (spr.) Sędziowie sędzia NSA Maria Czapska - Górnikiewicz sędzia del. WSA Jerzy Bortkiewicz Protokolant sekretarz sądowy Aleksandra Tokarczyk po rozpoznaniu w dniu 11 maja 2017 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Z. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 2 czerwca 2015 r. sygn. akt II SA/Gd 39/15 w sprawie ze skargi Z. M. na postanowienie Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gdańsku z dnia [...] grudnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie zarzutów dotyczących prowadzenia egzekucji w sprawie nakazu rozbiórki oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 2 czerwca 2015 r., sygn. akt II SA/Gd 39/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku (dalej WSA) oddalił skargę Z. M. (dalej inwestor, zobowiązany albo skarżący) na postanowienie Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gdańsku (dalej PWINB albo organ II instancji) z dnia [...] grudnia 2014 r. nr [...], wydane w przedmiocie zarzutów dotyczących prowadzenia egzekucji w sprawie nakazu rozbiórki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right