Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 19 października 2017 r., sygn. I GSK 1627/15
Jeżeli NSA oddali skargę kasacyjną, wskazując zarazem w uzasadnieniu orzeczenia, że zaskarżone orzeczenie mimo błędnego uzasadnienia odpowiada prawu, ocena prawna wyrażona w tymże uzasadnieniu przestaje wiązać, a wiążąca zarówno dla organów administracji, jak i dla sądów administracyjnych staje się ocena prawna, względnie wskazania, co do dalszego postępowania, zawarte w orzeczeniu tego Sądu. Pozostawienie w mocy orzeczenia z innych względów prawnych niż przytoczone w uzasadnieniu dopuszczalne jest tylko pod warunkiem, że względy te znajdowały oparcie w ustaleniach faktycznych zawartych w zaskarżonym orzeczeniu.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędzia NSA Henryk Wach (spr.) sędzia del. NSA Anna Apollo Protokolant Agata Skorupska po rozpoznaniu w dniu 19 października 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. S.A. w M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 29 kwietnia 2015 r. sygn. akt III SA/Po 77/15 w sprawie ze skargi W. S.A. w M. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Poznaniu z dnia [...] listopada 2014 r. nr [...] w przedmiocie dopuszczalnych norm zużycia wyrobów akcyzowych 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od W. S.A. w M. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu kwotę 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wyrokiem z 29 kwietnia 2015 r., sygn. akt III SA/Po 77/15 oddalił skargę W. Spółki Akcyjnej w M. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Poznaniu z dnia [...] listopada 2014r. nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia dopuszczalnej normy zużycia alkoholu etylowego.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym:
Pismem z dnia 19 sierpnia 2013 r. Spółka poinformowała Naczelnika Urzędu Celnego w Poznaniu o zamiarze podjęcia produkcji rozpuszczalników wytwarzanych na bazie alkoholu etylowego, które zaklasyfikowała do kodu CN 38140090, wyjaśniając dodatkowo w piśmie z dnia 2 września 2013 r., iż planuje produkcję wyrobów wymienionych w § 7.3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2013 r., poz. 196, zwanego dalej: rozporządzeniem ws. środków).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right