Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 12 września 2017 r., sygn. II GSK 5532/16

Inne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Zabłocka Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Sędzia del. WSA Małgorzata Grzelak Protokolant asystent sędziego Paulina Marchewka po rozpoznaniu w dniu 1 września 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 24 sierpnia 2016 r., sygn. akt V SA/Wa 1745/16 w sprawie ze skargi Gminy M. na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w W. z dnia [...] kwietnia 2016 r., nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 24 sierpnia 2016 r., sygn. akt V SA/Wa 1745/16, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Gminy Mrozy, uchylił uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 26 kwietnia 2016 r. w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy.

Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji wskazał, że Rada Miejska w Mrozach w dniu 29 lutego 2016 r. podjęła uchwałę Nr XV/174/2016 w sprawie zmian w budżecie Gminy Mrozy na rok 2016, dokonując m.in. zmniejszenia pierwotnie zaplanowanych wydatków majątkowych w dziale 754, w rozdziale 75405, w § 6170 w wysokości 105.500 zł, a tym samym zwiększając w dziale 754, w rozdziale 75404, w § 6050 wydatki majątkowe budżetu. Nastąpiło więc przeniesienie wydatków między rozdziałami i paragrafami.

W uzasadnieniu objętego skargą rozstrzygnięcia Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej (dalej: Kolegium RIO) wskazało, że właściwą, zgodną z przepisami art. 13 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 355 ze zm.), formą uczestniczenia przez jednostki samorządu terytorialnego w pokrywaniu kosztów związanych z funkcjonowaniem Policji jest dokonywanie wpłat na Fundusz Wsparcia Policji. Zdaniem organu, brak jest natomiast podstaw prawnych, aby Gmina Mrozy przekazała Komisariatowi Policji w Mrozach za pośrednictwem Komendy Stołecznej Policji darowiznę rzeczową. Taki sposób wsparcia Policji prowadzi bowiem do czynności prawnej mającej na celu obejście ustawy o Policji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00