Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 31 sierpnia 2017 r., sygn. I GSK 1227/15

Podatek akcyzowy

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zofia Przegalińska (spr.) Sędzia NSA Zofia Borowicz Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk Protokolant Ilona Szczepańska po rozpoznaniu w dniu 31 sierpnia 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w Poznaniu od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 12 marca 2015 r. sygn. akt III SA/Po 628/14 w sprawie ze skargi J. W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Poznaniu z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu, wyrokiem z dnia 12 marca 2015 r., sygn. akt III SA/Po 628/14, w sprawie ze skargi J. W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Poznaniu z dnia [...] marca 2014 r., w przedmiocie podatku akcyzowego, uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w Poznaniu z dnia [...] grudnia 2013 r.; stwierdził, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana oraz orzekł o kosztach postępowania.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:

Postanowieniem z dnia [...] września 2013 r. organ I instancji wszczął z urzędu postępowanie podatkowe wobec skarżącego w sprawie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki Honda Odyssey, od którego nie złożono deklaracji uproszczonej AKCU oraz nieuiszczono należnego podatku akcyzowego. W wyniku przeprowadzonych oględzin pojazdu ustalono, że nabyty samochód jest pojazdem o nadwoziu 5-drzwiowym, całkowicie przeszklonym z siedzeniami pokrytymi jednakową tapicerką z materiału skóropodobnego, podsufitką jednolitą na całej długości sufitu z widocznymi punktami świetlnymi, kratkami wentylacyjnymi oraz pasami bezpieczeństwa, jednolitą wykładziną podłogową na całej powierzchni podłogi z wyposażeniem wnętrza, na które składały się uchwyty górne dla pasażerów, oświetlenie wewnętrzne, szyby regulowane elektrycznie przód i tył, schowki w drzwiach bocznych, drzwi obite tworzywem sztucznym, radio i głośniki. Ponadto auto wyposażone było dodatkowo w szyberdach, relingi dachowe, poduszki bezpieczeństwa. Za I rzędem siedzeń zamontowana była kratka wraz z płytą wiórową, oddzielająca przestrzeń osobową od części ładunkowej. Na podłodze, za I rzędem siedzeń widoczne były fabryczne miejsca umożliwiające zamontowanie miejsc siedzących dla II i III rzędu siedzeń oraz panel boczny dla III rzędu siedzeń wyposażony w miejsca na napoje i schowki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00