Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 6 kwietnia 2017 r., sygn. I GSK 765/15
Dla grupowania i klasyfikowania pojazdów i nadawania im poszczególnych kodów CN nie mają znaczenia obowiązujące w systemie prawnym przepisy o ruchu drogowym. Dlatego nieistotna z tego punktu widzenia jest okoliczność zarejestrowania samochodu jako ciężarowy poza granicami kraju, czy też na jego terytorium
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zofia Przegalińska Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędzia del. WSA Joanna Tarno (spr.) Protokolant starszy asystent sędziego Karolina Mamcarz po rozpoznaniu w dniu 6 kwietnia 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 28 października 2014 r. sygn. akt I SA/Rz 263/14 w sprawie ze skargi J. D. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Przemyślu z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 28 października 2014 r., sygn. akt I SA/Rz 263/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie oddalił skargę J. D. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Przemyślu z dnia [...] marca 2014 r., w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu.
W uzasadnieniu Sąd pierwszej instancji wskazał, że w dniu 8 stycznia 2009 r. na terenie Niemiec J. D. dokonała zakupu samochodu marki Mercedes Benz Vito, rok produkcji 2006, pojemność silnika 2148 cm3, za kwotę 4.000 Euro. Następnie dokonała jego przemieszczenia na terytorium kraju. W dniu 21 stycznia 2009 r. pojazd przeszedł pozytywne badania techniczne, w trakcie których uprawniony diagnosta ustalił, że jest to samochód ciężarowy typu van, w którym można przewozić 6 osób.
W dniu 11 maja 2009 r. samochód został zarejestrowany w Starostwie Powiatowym w Ropczycach, a następnie w dniu 16 czerwca 2009 r. sprzedany.
Z informacji uzyskanych od M. Sp. z o. o. z siedzibą w W. wynikało, że samochód został fabrycznie wyprodukowany na zamówienie rynku niemieckiego z rozstawem osi 3200 mm, przeszklonym nadwoziem, z sześcioma miejscami siedzącymi i pasami bezpieczeństwa, nie posiadał fabrycznej przegrody oddzielającej przestrzeń pasażerską od ładunkowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right