Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 13 września 2017 r., sygn. I FSK 903/17

Podatkowe postępowanie

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Marek Zirk-Sadowski, Sędzia NSA Sylwester Marciniak (sprawozdawca), Sędzia del. WSA Bożena Dziełak, , po rozpoznaniu w dniu 13 września 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej A. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 11 stycznia 2017 r. sygn. akt I SA/Bk 598/16 w sprawie ze skargi A. S. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w B. z dnia 26 kwietnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie rozliczenia podatku od towarów i usług za poszczególnie miesiące od maja 2011 r. do grudnia 2013 r. 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od A. S. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w B. kwotę 2 700 (słownie: dwa tysiące siedemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

1. Wyrok sądu pierwszej instancji (k. 95 i 100-105 akt)

1.1. Zaskarżonym wyrokiem z dnia 11 stycznia 2017 r., sygn. akt I SA/Bk 598/16, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku (dalej: sąd pierwszej instancji) oddalił skargę A. S. (dalej: skarżący) na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w B. (dalej: organ odwoławczy) z dnia 26 kwietnia 2016 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług za poszczególne miesiące od maja 2011 r. do grudnia 2013 r.

1.2. Z uzasadnienia powyższego wyroku wynika, że przyczyną wydania decyzji w sprawie było ustalenie przez organy, że skarżący nie wykazał w rejestrze sprzedaży całego obrotu z tytułu realizowanych przez siebie usług brukarskich. Wnioski organów o rozbieżnościach między ilością zakupionych a zużytych w latach 2011-2013 materiałów budowlanych były rezultatem porównania zapisów w remanentach, spisach z natury i ewidencjach VAT, faktur zakupu i sprzedaży oraz informacji uzyskanych od kontrahentów, na rzecz których skarżący świadczył usługi układania kostki brukowej i wystawił faktury VAT. Na podstawie dokonanych ustaleń organy stwierdziły nierzetelność ewidencji dostaw skarżącego i dokonały oszacowania opodatkowania na podstawie art. 23 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r. poz. 613, ze zm., dalej: o.p.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00