Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 28 kwietnia 2017 r., sygn. II FSK 983/15

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jerzy Płusa (sprawozdawca), Sędzia NSA Tomasz Zborzyński, Sędzia del. WSA Bogusław Woźniak, Protokolant Aleksandra Kramek, po rozpoznaniu w dniu 28 kwietnia 2017 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej I. sp. z o.o. z siedzibą w Piotrkowie T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 1 grudnia 2014 r. sygn. akt I SA/Łd 923/14 w sprawie ze skargi I. sp. z o.o. z siedzibą w Piotrkowie T. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 17 kwietnia 2014 r. nr IPTPB3/423-92/14-2/KJ w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodów wpłaty na rzecz PFRON 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od I. sp. z o.o. z siedzibą w Piotrkowie T. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 1 grudnia 2014 r. sygn. akt I SA/Łd 923/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi oddalił skargę I. sp. z o.o. z siedzibą w P. (dalej jako "Spółka") na interpretację indywidualną Ministra Finansów (organ upoważniony - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi) z dnia 17 kwietnia 2014 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodów wpłaty na rzecz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dalej jako "PFRON").

Przedstawiając w uzasadnieniu wyroku stan sprawy Sąd pierwszej instancji wskazał, że Spółka we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej podała, że jest zakładem pracy chronionej, zaś podstawowy przedmiot jej działalności stanowią usługi polegające na niespecjalistycznym sprzątaniu budynków i obiektów przemysłowych.

W trakcie kontroli przeprowadzanej w Spółce w dniach 8 marca - 19 kwietnia 2013 r. ustalono, że część wpłat na zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych (dalej jako "ZFRON") realizowana była w terminie 7 dni od dnia upływu terminu wpłaty. Podkreślono wówczas, że tak dokonane wpłaty nie wypełniają postanowień art. 33 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) - powoływanej dalej jako "u.r.z.s.z.o.n." Uwzględniając powyższe ustalenia, zasadnym i koniecznym stało się zatem skorygowanie przez Spółkę deklaracji DEK-II-a za kwiecień 2013 r. i dokonanie na rzecz PFRON wpłaty kwoty, o której mowa w art. 33 ust. 4a pkt 2 ww. ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00