Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 23 marca 2017 r., sygn. I FSK 1420/15

Z art. 14c § 1 i 2 o.p. nie da się wywieść, że organ interpretacyjny zobligowany jest ustosunkować się do wszystkich argumentów wnioskodawcy przedstawionych we wniosku o wydanie interpretacji, w tym opartych na stanowisku organu interpretacyjnego zajętym w innych interpretacjach indywidualnych. Z przepisów tych nie można też wyprowadzić wniosku, że analiza interpretacji indywidualnych wydanych w sprawach o zbliżonych stanach faktycznych jest elementem niezbędnym, warunkującym formalną poprawność interpretacji indywidualnej i możliwość dokonana oceny jej merytorycznej prawidłowości.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Arkadiusz Cudak, Sędzia NSA Krystyna Chustecka, Sędzia WSA del. Bożena Dziełak (sprawozdawca), Protokolant Katarzyna Łysiak, po rozpoznaniu w dniu 23 marca 2017 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów (obecnie: Szefa Krajowej Administracji Skarbowej) od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 24 lutego 2015 r., sygn. akt III SA/Gl 1248/14 w sprawie ze skargi B. W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 8 maja 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z 24 lutego 2015 r. sygn. akt III SA/Gl 1248/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach ("WSA") oddalił skargę na skierowaną do Skarżącego - B. W., interpretację indywidualną z 8 maja 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług, wydaną przez Ministra Finansów, z upoważnienia którego działał Dyrektor Izby Skarbowej w K.

WSA wskazał, iż opisując stan faktyczny we wniosku o wydanie interpretacji Skarżący podał, że 23 października 2013 r. Spółka R. [...] S.A. wszczęła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego "[...]". Zakres robót rekultywacyjnych, szczegółowo określony przedmiarem robót, obejmuje wykonanie: (1) robót przygotowawczych; (2) rekultywacji technicznej; (3) rekultywacji biologicznej; (4) zabiegów pielęgnacyjnych w roku wykonania nasadzeń i w kolejnych 3 latach; (5) operatu geodezyjnego powykonawczego. Roboty rekultywacyjne winny być wykonane zgodnie z Projektem technicznym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00