Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 5 maja 2017 r., sygn. I FSK 1046/15

Interpretacje podatkowe

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Hieronim Sęk (sprawozdawca), Sędzia NSA Krystyna Chustecka, Sędzia WSA del. Mirella Łent, Protokolant Katarzyna Łysiak, po rozpoznaniu w dniu 5 maja 2017 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów (obecnie: Szefa Krajowej Administracji Skarbowej) od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 4 lutego 2015 r., sygn. akt I SA/Łd 1256/14 w sprawie ze skargi Gminy U. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 1 sierpnia 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Łodzi, 2) zasądza od Gminy U. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 280 (słownie: dwieście osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

1. Przedmiot skargi kasacyjnej i podmiot ją wnoszący

Minister Finansów wniósł skargę kasacyjną od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 4 lutego 2015 r., sygn. akt I SA/Łd 1256/14. Wyrokiem tym Sąd, po rozpoznaniu skargi Gminy U. (dalej: Gmina lub Skarżąca), uchylił interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 1 sierpnia 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT).

2. Relacja ze stanu sprawy przedstawionego przez Sąd pierwszej instancji

2.1. We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Gmina wskazała, że: - jest jedynym udziałowcem P. sp. z o.o. w U. (dalej: Spółka), dysponującego tą marką, jako zastrzeżonym znakiem towarowym; - otrzymała dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa L. na lata 2007-2013 (Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw. Marketing i promocja produktów i marek regionalnych i lokalnych) na realizację projektu służącego budowie oraz kompleksowej promocji marki "Termy U.", a także jej wykreowaniu jako marki regionalnej; - w tym zakresie zostanie przeprowadzona kampania, która obejmie promocję w mediach (programy sponsorowane w telewizji i reklama w internecie) oraz organizację imprez promujących tę markę; - celem tych działań będzie przede wszystkim zwiększenie sprzedaży usług realizowanych przez Spółkę, która wykorzystuje do działalności opodatkowanej podatkiem VAT cztery obiekty kulturalno-turystyczno-rekreacyjne, w tym zespół basenów termalnych; - projekt przyczyni się również do poprawy atrakcyjności rekreacyjnej i turystycznej powiatu poddębickiego i regionu łódzkiego; - umowy dotyczące realizacji usług marketingowych, składających się na projekt, zostaną zawarte przez Gminę i ona będzie usługobiorcą oraz odbiorcą wystawionych faktur VAT; - koszty projektu (w tym nabywanych towarów i usług) zostaną pokryte przez Gminę, częściowo z jej środków własnych, a częściowo, tj. 69% wartości całego projektu, z dofinansowania ze środków wskazanego programu; - z uwagi na fakt, że projekt dotyczy bezpośrednio promocji marki "Termy U." oraz działalności Spółki, Gmina zawarła z nią umowę, na podstawie której Spółka zapłaci Gminie wynagrodzenie za realizację projektu o równowartości wkładu własnego tejże, przewidzianego w projekcie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00