Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 17 listopada 2016 r., sygn. II OSK 309/15

Egzekucyjne postępowanie

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Dałkowska - Szary (spr.) Sędzia del. WSA Marta Laskowska - Pietrzak Protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Szpojankowski po rozpoznaniu w dniu 17 listopada 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Wspólnoty Mieszkaniowej "N." w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 29 października 2014 r. sygn. akt VII SA/Wa 1086/14 w sprawie ze skargi Wspólnoty Mieszkaniowej "N." w W. na postanowienie Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie z dnia [...] marca 2014 r. znak [...] w przedmiocie nałożenie grzywny w celu przymuszenia I. oddala skargę kasacyjną; II. zasądza od Wspólnoty Mieszkaniowej "N." w W. na rzecz Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 29 października 2014r., sygn. akt VII SA/Wa 1086/14, oddalił skargę Wspólnoty Mieszkaniowej "N." w W. na postanowienie Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w W. z dnia [...] marca 2014 r. znak [...] w przedmiocie nałożenia grzywny w celu przymuszenia.

Powyższy wyrok zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny decyzją nr [...] z dnia [...] października 2011 r. nakazał Wspólnocie Mieszkaniowej N. w W. spowodowanie obniżenia dopuszczalnej wartości maksymalnego poziomu dźwięku hałasu dla pory nocnej (w godz. 22:00 - 6:00) podczas otwierania i zamykania bramy garażowej przenikającego do lokalu mieszkalnego nr [...] przy ul. S. [...] w W. dla poziomu zgodnego z obowiązującymi normami PN - 87/B-02156, PN - 87/B-02151/02 do dnia 30 listopada 2011 r. W uzasadnieniu postanowienia organ wskazał, że na podstawie wyników pomiarów natężenia hałasu z dnia 12 lipca 2011 r. wykonanych w lokalu mieszkalnym nr [...] przy ul. S. [...] w W. -sprawozdania z badań nr 38/SHK/11 z dnia 18 lipca 2011 r. oraz oceny wyników do sprawozdania z badań nr 38/SHK/11 z dnia 20 lipca 2011 r. stwierdzono przekroczenie dopuszczalnych wartości maksymalnego poziomu dźwięku dla pory nocnej podczas otwierania i zamykania bramy garażowej wyjazdowej oraz brak przekroczeń dla pory dziennej. Według normy PN-87/B-02151/02 dopuszczalny maksymalny poziom dźwięku hałasu nieustalonego, krótkotrwałego przenikającego do pokoi mieszkalnych od wyposażenia technicznego budynku wynosi w porze nocnej, w godzinach 22:00 - 6:00 - 30 dB, w porze dziennej 6:00 - 22:00 - 40dB. Maksymalny poziom dźwięku hałasu obliczony na podstawie pomiarów wykonanych w ww. lokalu wyniósł natomiast (sytuacja nr 1 podczas otwierania i zamykania bramy garażowej)- pokój sypialny 35, 3 0, 8 dB. Organ wskazał, że stwierdzona nieprawidłowość stanowi naruszenie § 323 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie ( Dz. U z 2002 r. Nr 75, poz. 690 ze zm.). Ponadto powyższy stan faktyczny jest niezgodny z normami PN 87/B-02156 i PN 87/B-02151/02 oraz zagraża zdrowiu ludzi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00