Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 19 kwietnia 2016 r., sygn. II OSK 2013/14

 

Dnia 19 kwietnia 2016 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Zdzisław Kostka sędzia NSA Jerzy Stelmasiak /spr./ sędzia del. WSA Anna Szymańska Protokolant starszy asystent sędziego Anita Lewińska po rozpoznaniu w dniu 19 kwietnia 2016 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej K.P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 4 kwietnia 2014 r. sygn. akt IV SA/Wa 2316/13 w sprawie ze skargi K.P. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] lipca 2013 r. nr [...] w przedmiocie opłaty za brak sieci zbierania pojazdów 1) uchyla punkt 2 zaskarżonego wyroku i w tym zakresie przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie, 2) w pozostałym zakresie oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 4 kwietnia 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę K.P. (dalej jako "skarżąca") na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] lipca 2013 r. w przedmiocie opłaty za brak sieci zbierania pojazdów. Jednocześnie Sąd I instancji orzekł o kosztach należnych pełnomocnikowi wyznaczonemu z urzędu z tytułu świadczonej pomocy prawnej.

W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że decyzją z [...] listopada 2012 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska określił wysokość zobowiązania skarżącej z tytułu opłaty za brak sieci zbierania pojazdów w 2007 r. na kwotę 17.907 zł.

Skarżąca wniosła o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Decyzją z 17 lipca 2013 r. Główny Inspektor Ochrony Środowiska uchylił swoją decyzję z 23 listopada 2013 r. i orzekł, że wysokość zobowiązania skarżącej z tytułu opłaty za brak sieci zbierania pojazdów w 2007 r. wynosi 13.430 zł.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że skarżąca od 3 marca 2007 r. do 31 grudnia 2007 r. wprowadziła na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 46 pojazdów, z których 43 zostały sprzedane w 2007 r. Strona powinna była zapewnić sieć zbierania pojazdów od 3 marca 2007 r. Zapewnienie sieci zbierania pojazdów powinno odbyć się na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz.U. nr 25, poz. 202 ze zm. - dalej jako "ustawa o recyklingu") albo na podstawie umów z przedsiębiorcami prowadzącymi stacje demontażu na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy o recyklingu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00