Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 29 czerwca 2016 r., sygn. I GSK 1812/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Myślińska Sędzia NSA Wojciech Kręcisz Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski (spr.) Protokolant Monika Majak po rozpoznaniu w dniu 29 czerwca 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w P. z dnia 2 lipca 2014 r. sygn. akt III SA/Po 365/14 w sprawie ze skargi J. W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od J. W. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w P. kwotę 1800 (jeden tysiąc osiemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wyrokiem z 2 lipca 2014 r., sygn. akt III SA/Po 365/14 oddalił skargę J. W. (dalej: skarżący) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Poznaniu (dalej: Dyrektor IC) z [...] lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

Naczelnik Urzędu Celnego w P. (dalej: Naczelnik UC) decyzją z [...] marca 2013 r. określił skarżącemu zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki Volkswagen Touareg, rok prod. 2007, poj. silnika 3597 cm³, w wysokości 13.871,00 zł.

W uzasadnieniu Naczelnik UC wyjaśnił, skarżący jest właścicielem spornego samochodu, który został przemieszczony do kraju w stanie powypadkowym 20 grudnia 2010 r. Skarżący nie przedstawił dokumentów potwierdzających poniesione koszty naprawy samochodu, a jedynie oświadczył, że samochód jest ciężarowy, co miał potwierdzać niemiecki dowód rejestracyjny i dokonany przegląd stacji diagnostycznej, w którym wskazano, że samochód posiada 2 miejsca siedzące. W protokole oględzin przeprowadzonych 13 lutego 2013 r. ustalono, że jest to pojazd o nadwoziu 5-drzwiowym; całkowicie przeszklony; siedzenia pokryte są jednakową tapicerką z materiału skóropodobnego; wyposażenie wnętrza samochodu to: uchwyty dla pasażerów, oświetlenie wewnętrzne, uchylne popielniczki w tylnych drzwiach, szyby regulowane elektrycznie, dywaniki, jednolita wykładzina podłogowa i tapicerką boczna, radio z odtwarzaczem CD, poduszki bezpieczeństwa. Skarżący przedłożył ocenę rzeczoznawcy z 28 stycznia 2013 r., w której stwierdzono, że jest to pojazd ciężarowy, rozmiar powierzchni ciężarowej za pierwszym rzędem siedzeń wynosi 170 cm x 122 cm. Organ uzyskał zaś informację od Volkswagen Group Polska z 14 listopada 2012 r., że sporny pojazd został wyprodukowany jako 5 miejscowy samochód osobowy z nadwoziem rodzaju kombi, bez przegrody stałej, całkowicie przeszklony, z drzwiami: 2 lewymi + 2 prawymi + klapą tylną, jednolicie tapicerowany wewnętrznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00