Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 sierpnia 2016 r., sygn. I GSK 249/15

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędziowie NSA Zofia Przegalińska Henryk Wach (spr.) Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 4 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we W. z dnia 25 września 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 2028/14 w sprawie ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] czerwca 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od W. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej we W. kwotę 1200 (tysiąc dwieście) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 25 września 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 2028/14 oddalił skargę W. K. na Dyrektora Izby Celnej We Wrocławiu z dnia [...] czerwca 2014 r.

Naczelnik Urzędu Celnego we W. w wyniku przeprowadzenia postępowania podatkowego, ustalił, iż skarżący samochód marki M. - B. [...] zakupił na terenie Niemiec w dniu [...] listopada 2009 r. za kwotę 9 336 euro, gdzie pojazd był zarejestrowany jako samochód osobowy, z 6 miejscami siedzącymi.

Z informacji uzyskanej od M. [...] sp. z o.o. - generalnego importera na Polskę samochodów marki M., wynikało, że auto, którego dotyczyło zapytanie zostało wyprodukowane jako pojazd osobowy kategorii M1, w oparciu o świadectwo homologacji nr [...], na zamówienie z rynku niemieckiego, o rozstawie osi 3200 mm, nadwoziu przeszklonym w całości, liczbie miejsc siedzących i pasów bezpieczeństwa wynoszącej siedem (kierowca plus sześciu pasażerów) oraz braku fabrycznej przegrody oddzielającej przestrzeń pasażerską od ładunkowej. Ponadto z załącznika do przeprowadzonego badania technicznego wynikało, że w pojeździe zamontowano dodatkowe siedzenia zwiększając tym samym liczbę miejsc siedzących do 6 osób, siedzenia i pasy bezpieczeństwa zamontowano na fabrycznych punktach kotwiczenia, które pojazd posiadał, wykonano otwory okienne oraz tapicerkę, przesunięto przegrodę rozdzielającą część pasażerską od ładunkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00