Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 6 lipca 2016 r., sygn. I GSK 1941/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Robotowska Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia NSA Janusz Zajda (spr.) Protokolant asystent sędziego Elżbieta Jabłońska-Gorzelak po rozpoznaniu w dniu 6 lipca 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 13 sierpnia 2014 r. sygn. akt V SA/Wa 2374/13 w sprawie ze skargi J. Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od J. Z. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w W. 500 (pięćset) złotych tytułem częściowego zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z 13 sierpnia 2014 r., sygn. akt V SA/Wa 2374/13 oddalił skargę J. Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z [...] sierpnia 2013 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy:
Dyrektor Izby Celnej w W. decyzją z [...] sierpnia 2013 r. nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego II w W. z [...] czerwca 2012 r., określającą J. Z., prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą "L." w W., zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki VOLKSWAGEN TOUAREG w kwocie 24 494 zł.
Stwierdził, iż skarżący w dniu [...] grudnia 2009 r. kupił na terenie Niemiec samochód marki VOLKSWAGEN TOUAREG o nr nadwozia VIN: [...] poj. silnika 2967 cm3 , rok prod. 2008, za kwotę 31 500 €. pojazd został po raz pierwszy dopuszczony do ruchu drogowego (zarejestrowany) w państwie członkowskim w dniu 12 grudnia 2008 r., jako samochód osobowy, kategorii homologacyjnej M1G (osobowo- terenowy). W Niemczech też dokonano zmian w nabytym pojeździe, polegających na demontażu tylnej kanapy i ograniczeniu liczby miejsc siedzących do dwóch (kierowca i pasażer). Dokonano również zmian polegających na wypłaszczeniu podłogi części towarowej, wstawieniu krat w oknach tylnej części pojazdu, zaspawaniu miejsc mocowań tylnych foteli i pasów bezpieczeństwa oraz zablokowaniu tylnej pary drzwi. Dokonana przebudowa spowodowała zmianę kategoryzacji pojazdu w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym z samochodu osobowego na ciężarowy z nadwoziem zamkniętym. Nie uległa zmianie europejska homologacja typu pojazdu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right