Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 lipca 2015 r., sygn. II GSK 1267/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Gabriela Jyż (spr.) Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia del. WSA Mirosław Trzecki Protokolant Konrad Piasecki po rozpoznaniu w dniu 7 lipca 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej I. B. D. i M. w W od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 5 lutego 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 2069/13 w sprawie ze skargi I. B. D. i M. w W. na orzeczenie K. O. przy P. C. A. z dnia 21 maja 2013 r. nr 2/2013 w przedmiocie utrzymania i ograniczenia zakresu akredytacji 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od I. B. D. i M. w W. na rzecz K. O. przy P. C. A. 220 (dwieście dwadzieścia) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 5 lutego 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w W. na decyzję Komitetu Odwoławczego przy Polskim Centrum Akredytacji z dnia [...] maja 2013 r., w przedmiocie utrzymania i ograniczenia zakresu akredytacji.

Stan sprawy przyjęty przez Sąd I instancji przedstawiał się następująco:

Instytut Badawczy Dróg i Mostów w W. posiadał akredytację [...] obejmującą w swym zakresie certyfikację mieszanek mineralno-asfaltowych.

W wyniku nadzoru, przeprowadzonego w skarżącym Instytucie w dniu 15 maja 2012 r. sporządzony został raport stwierdzający niezgodności na kartach 1/2 i 2/2 w odniesieniu do wymagań akredytacyjnych. Skarżący zaproponował plan działań korygujących, który nie został zaakceptowany przez Polskie Centrum Akredytacji wobec stwierdzenia, że zaproponowana korekta odnośnie niezgodności 2/2 była niewystarczająca i wymagała podejścia systemowego nie jednostkowego. Działania w stosunku do niezgodności 1/2 uznano natomiast za niewystarczające, nie gwarantujące usunięcia problemu. Ponadto niezgodność ta obejmowała szerszy aspekt dotyczący certyfikacji wyrobów konkurencji. W związku z tym projektowanie przez Instytut mieszanek mineralno-asfaltowych nie pozwalał na jego postrzeganie jako podmiotu bezstronnego w działalności certyfikującej w tym obszarze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00