Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 26 maja 2015 r., sygn. II FSK 1207/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jerzy Płusa (sprawozdawca), Sędzia NSA Maciej Jaśniewicz, Sędzia WSA del. Cezary Koziński, Protokolant Monika Myślak-Kordjak, po rozpoznaniu w dniu 26 maja 2015 r. na rozprawie w Izbie Finansowej z udziałem Prokurator Prokuratury Apelacyjnej w Krakowie Ewy Baran skargi kasacyjnej A.C. i B.C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 16 listopada 2012 r. sygn. akt I SA/Kr 1441/12 w sprawie ze skarg A.C. i B.C. na decyzje Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie z dnia 9 lipca 2012 r. nr [...] i [...] w przedmiocie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2000 r. i 2001 r. 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od A.C. i B.C. na rzecz Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie kwotę 3 600 (słownie: trzy tysiące sześćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 16 listopada 2012 r. sygn. akt I SA/Kr 1441/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargi B.C. i A.C. (dalej jako "Skarżący") na decyzje Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie z dnia 9 lipca 2012 r. w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2000 r. i 2001 r.

Przedstawiając w uzasadnieniu powyższego wyroku stan sprawy Sąd pierwszej instancji podał, że Skarżący wystąpili w dniu 7 lutego 2006 r. z wnioskami o zwrot nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za lata 2000 i 2001 w kwocie, odpowiednio 27 925 480 zł i 7 742 643,40 zł (jako nienależnie zapłaconego podatku) i złożyli jednocześnie korektę rocznego zeznania podatkowego PIT-36.

Jako podstawę wniosku Skarżący wskazali na art.190 ust. 4 Konstytucji RP, art. 74 pkt 1 oraz art. 72 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.). Powołali się również na wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 25 czerwca 2002 r. sygn. akt K 45/01 dotyczący skutków zmian przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.) przy braku właściwych przepisów przejściowych, tj. pozbawienia zwolnienia podatkowego zakładów pracy chronionej w sytuacji, kiedy w zaufaniu do dotychczasowych przepisów, została rozpoczęta realizacja długookresowego przedsięwzięcia inwestycyjnego na rzecz niepełnosprawnych (w przypadku Zakładów Kablowych T. s.c. Zakład Pracy Chronionej, której wspólnikiem był Skarżący, chodziło o rozpoczętą budowę zakładu produkcyjnego).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00