Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 13 listopada 2014 r., sygn. II OW 138/14

Ochrona środowiska

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Leszek Kamiński /spr./ Sędziowie: Sędzia NSA Aleksandra Łaskarzewska Sędzia WSA del. Tamara Dziełakowska Protokolant: Starszy inspektor sądowy Agnieszka Majewska po rozpoznaniu w dniu 13 listopada 2014 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy z wniosku P. H. K. T. - F. W. spółka z o.o. z siedzibą w B. W. z dnia 13 maja 2014 r. o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy Starostą Powiatu Ś., a Marszałkiem Województwa D. w przedmiocie wydania decyzji o udzielenie pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów postanawia: oddalić wniosek

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 14 maja 2014 r. Przedsiębiorstwo Higieny Komunalnej T.-F. W. Sp. z o.o. z siedzibą w B. W. wniosło o rozstrzygnięcie negatywnego sporu o właściwość między Marszałkiem Województwa D. a Starostą Powiatu Ś. w przedmiocie wydania decyzji dotyczącej wniosku o udzielenie pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów zlokalizowanej w miejscowości K., gmina Ś. Ś., powiat Ś.

W uzasadnieniu wniosku Przedsiębiorstwo wskazało, że pismem z dnia 14 stycznia 2014 r. wystąpiło do Marszałka Województwa D. o wydanie decyzji udzielającej pozwolenia zintegrowanego na prowadzenie instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów zlokalizowanej w miejscowości K.

Pismem z dnia 27 stycznia 2014 r. Marszałek Województwa D. przekazał ww. wniosek Staroście Powiatu Ś. W ocenie Marszałka organem właściwym do udzielenia pozwolenia jest Starosta z uwagi na treść art. 181 ust. 1 pkt 1, art. 201 ust. 1 i art. 378 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zm.) oraz art. 41 ust. 2 i 3 pkt 1 lit c oraz 45 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 201.2 r. o odpadach (DZ. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.).

W odpowiedzi Starosta Ś., pismem z dnia 29 kwietnia 2014 r. wskazał, że Marszałek przekazując sprawę przyjął, że znaczenie w sprawie wniosku ma fakt, że Przedsiębiorstwo, zakład w K. (R.), nie posiada składowiska, na które będą trafiały wytwarzane w R. odpady. Wbrew art. 41 ust. 2 i 3 lit. c ustawy o odpadach wskazującego Marszałka Województwa jako właściwego do decydowania w sprawie regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, Marszałek uznał się za niewłaściwego do rozpoznania wniosku z dnia 14 stycznia 2014 r. Instalacja ma status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, co wydaje się wystarczająca przesłanką do prowadzenia sprawy przez Marszałka. Prowadzenie sprawy przez Starostę może prowadzić do nieważności decyzji, tj. pozwolenia zintegrowanego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00