Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 16 kwietnia 2014 r., sygn. II OSK 2793/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Wojciech Mazur Sędziowie: Sędzia NSA Maciej Dybowski Sędzia NSA del. Leszek Kiermaszek /spr./ Protokolant: starszy inspektor sądowy Agnieszka Majewska po rozpoznaniu w dniu 16 kwietnia 2014 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej P.M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 26 czerwca 2012 r. sygn. akt IV SA/Wa 560/12 w sprawie ze skargi P.M. na postanowienie Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] stycznia 2012 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do oddania odpadów oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 26 czerwca 2012 r., sygn. akt IV SA/Wa 560/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę P.M. na postanowienie Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] stycznia 2012 r., nr [...] w przedmiocie zobowiązania do oddania odpadów.

Wyrok został wydany w następujących okolicznościach stanu prawnego

i faktycznego sprawy.

Pismem z dnia 28 czerwca 2011 r. Kierownik Oddziału Celnego w Olsztynie zawiadomił Głównego Inspektora Ochrony Środowiska o nielegalnym międzynarodowym obrocie odpadami, zwracając się o wydanie decyzji przewidzianej w art. 25 ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. Nr 124, poz. 859 ze zm.). Stwierdził, że w dniu 20 czerwca 2011 r. w wyniku kontroli ładunku przewożonego z terenu Polski na Białoruś, zgłoszonego do procedury wywozu przez przedstawiciela Agencji Celnej działającego

z upoważnienia P.M., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą [...] P.M., powzięto wątpliwości co do tego, czy część tego ładunku w postaci przeciętych ram ciągników siodłowych nie stanowi odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.). Zaznaczył, że zwrócił się o zajęcia stanowiska do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, który uznał ten towar za odpad o kodzie 16 01 21*. Zdaniem tego ostatniego organu ramy pojazdów ciężarowych są bowiem elementami nośnymi pojazdów, a po przecięciu tracą swoje właściwości części zamiennych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00