Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 10 grudnia 2014 r., sygn. II GSK 1849/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Jagielska Sędzia NSA Cezary Pryca (spr.) Sędzia del. WSA Artur Adamiec Protokolant asystent sędziego Michał Stępkowski po rozpoznaniu w dniu 10 grudnia 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 20 maja 2013 r. sygn. akt VI SA/Wa 107/13 w sprawie ze skargi K. [...] Spółki z o.o. z siedzibą w K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2012 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 20 maja 2013 r. o sygn. akt VI SA/Wa 107/13, po rozpoznaniu sprawy ze skargi K. S. S.-K. Sp. z o.o. z siedzibą w K. (dalej: Spółka, skarżaca) na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2012 r. uchylił zaskarżona decyzję, stwierdził, że uchylona decyzja nie podlega wykonaniu oraz zasądził od organu na rzecz Spółki koszty sądowe.

Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd I instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia.

W dniu [...] czerwca 2012 r. w miejscowości K. ([...] nr [...]), na której dopuszczalny jest ruch pojazdów o nacisku osi napędowej do 10 ton, zatrzymano do kontroli drogowej czteroosiowy pojazd samochodowy marki Mercedes-Benz, którego kierowcą był W. S.. Wymienionym pojazdem przedsiębiorstwo "B.-D." U. i M. Ł. sp.j. wykonywało przewóz drogowy. W toku czynności kontrolnych dokonano ważenia zespołu pojazdów pod względem nacisku na osie oraz dopuszczalnej masy całkowitej.

Na podstawie pomiarów stwierdzono następujące naruszenie: przekroczenie dopuszczalnych nacisków na drogach, na których jest dopuszczalny ruch pojazdów o naciskach osi do 10,0 t dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi: powyżej 18,0 t do 19,0 t maksymalnie 16,0 t, po odliczeniu możliwych błędów nacisk wynosił 19,25 t, co stanowiło przekroczenie o 3,25 t. Ustalenia utrwalono w protokole kontroli z dnia [...] czerwca 2012 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00