Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 2 grudnia 2014 r., sygn. II GSK 2017/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia NSA Stanisław Gronowski (spr.) Sędzia del. WSA Zbigniew Czarnik Protokolant Konrad Piasecki po rozpoznaniu w dniu 2 grudnia 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. P. P.-H. S.A. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 6 czerwca 2013 r. sygn. akt VI SA/Wa 320/13 w sprawie ze skargi P. P. P.-H. S.A. w W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 5 grudnia 2012 r. nr w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od P. P. P.-H. S.A. w W. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 1.200 (jeden tysiąc dwieście) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zaskarżonym wyrokiem z dnia 6 czerwca 2013 r. sygn. akt VISA/Wa 320/13 po rozpoznaniu sprawy "P." P. P.-H. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 5 grudnia 2012 r. nr w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej, oddalił skargę.

Za podstawę rozstrzygnięcia Sąd pierwszej instancji przyjął następujące ustalenia faktyczne:

W dniu 30 listopada 2011 r. w miejscowości B. na drodze wojewódzkiej 541 zatrzymano do kontroli zespół pojazdów składający się z ciągnika marki M. o nr rej. . wraz z naczepą marki S. o nr rej. .. Zespołem pojazdów kierował M. Cz., który wykonywał transport żwiru z O. do P.. Transport wykonywano w imieniu przedsiębiorcy B. R. T. - S. - M.. Załadowcą przewożonego towaru była "P." P. P.-H. S.A. (dalej: "skarżąca"). Przebieg kontroli utrwalono protokołem z dnia 30 listopada 2011 r. Stwierdzono, że masa całkowita ważonego pojazdu wyniosła 53,9 ton i została przekroczona o 3,9 tony. W wyniku ważenia pojedynczej osi napędowej uzyskano wartość 11,3 ton i stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku na pojedynczej osi napędowej pojazdu o 3,3 tony. Po zważeniu potrójnej osi napędowej naczepy uzyskano wartość 25, 7 ton i stwierdzono przekroczenie nacisku na oś o 3,9 tony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00