Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 24 września 2014 r., sygn. II GSK 1147/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędzia NSA Marzenna Zielińska Sędzia del. WSA Henryka Lewandowska- Kuraszkiewicz Protokolant Patrycja Czubała po rozpoznaniu w dniu 24 września 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej C. Spółki z o.o. w Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 26 lutego 2013 r. sygn. akt I SA/Gl 1435/12 w sprawie ze skargi C. Spółki z o.o. w Ł. na uchwałę Rady Miasta Rybnika z dnia 30 listopada 2011 r. nr 208/XVI/2011 w przedmiocie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach wyrokiem z dnia 26 lutego 2013 r. oddalił skargę C. Sp. z o.o. z siedzibą w Ł. na uchwałę Rady Miasta Rybnika z dnia 30 listopada 2011 r. Nr 208/XVI/2011 w przedmiocie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół z budżetu miasta (sygn. akt I SA/Gl 1435/12).

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy.

W dniu 30 listopada 2011 r. Rada Miasta Rybnika podjęła uchwałę Nr 208/XVI/2011 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu miasta dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, dla niepublicznych przedszkoli i placówek publicznych nie będących jednostkami budżetowymi, prowadzonych przez osoby prawne bądź fizyczne oraz zasad kontroli prawidłowości wykorzystania udzielonej dotacji.

W dniu 27 listopada 2012 r. do Urzędu Miasta Rybnika wpłynęła skarga C. Sp. z o.o. z siedzibą w Ł. na wspomnianą uchwałę, zawierająca wniosek o stwierdzenie nieważności § 10 ust. 7 uchwały, zgodnie z którym "kwota nadpłaconej lub nieopłaconej dotacji będzie uwzględniona przy rozliczeniu dotacji za kolejny miesiąc". Zaskarżonej uchwale Spółka zarzuciła naruszenie art. 90 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572 ze zm.) - poprzez wydanie uchwały z naruszeniem zasady przyznawania i rozliczania dotacji, art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483 ze zm.) - poprzez naruszenie zasady starannej legislacji, art. 94 Konstytucji RP w związku z art. 90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty - poprzez przekroczenie zakresu delegacji ustawowej przy wydawaniu zaskarżonej uchwały, art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) w zakresie niezgodnego z ustawą zwrotu dotacji udzielonej z budżetu samorządu terytorialnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00