Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 15 maja 2014 r., sygn. II FSK 1296/12
Podatnik musi mieć dowody potwierdzające jego wersję zdarzeń. Zwłaszcza gdy urząd uzna prowadzone przez niego księgi za nierzetelne.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jerzy Płusa, Sędzia NSA Jan Rudowski, Sędzia NSA Beata Cieloch (sprawozdawca), Protokolant Marta Wyszkowska, po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej T. F. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 9 lutego 2012 r. sygn. akt I SA/Wr 1740/11 w sprawie ze skargi T. F. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we Wrocławiu z dnia 10 października 2011 r. nr [..] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2008 rok 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od T. F. na rzecz Dyrektora Izby Skarbowej we Wrocławiu kwotę 2700 (słownie: dwa tysiące siedemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
I.1. Wyrokiem z dnia 9 lutego 2012 r., sygn.akt I SA/Wr 1740/11, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oddalił skargę T. F. (skarżący, podatnik) na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia 10 października 2011 r., w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2008 r.
I.2. Sąd przedstawił następujący stan faktyczny, który przyjął za podstawę swojego rozstrzygnięcia:
W toku postępowania kontrolnego ustalono, że podatnik prowadził w roku 2008 samodzielną działalność gospodarczą pod nazwą Z. B. "F." T. F. w miejscowości S. Przedmiotem działalności gospodarczej podatnika była produkcja i sprzedaż betonu oraz jego prefabrykatów: bloczków betonowych, kręgów studziennych, rur betonowych, przęseł ogrodzeniowych, itp. W zeznaniu podatkowym za 2008 r. złożonym na druku PIT - 36L podatnik wykazał stratę w wysokości 103.226,97 zł. Organ pierwszej instancji zakwestionował zasadność zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów następujących wydatków: wartości spisu z natury na dzień 31 grudnia 2007 r. w kwocie 13.999,14 zł z uwagi na nieprzedłożenie arkuszy inwentaryzacyjnych, niezapłaconych składek ZUS w kwocie 1.344,95 zł, wydatków dotyczących zakładu sortującego kruszywo w S. nad K. w kwocie 31.934,27 zł z uwagi na nieprowadzenie działalności gospodarczej w zakresie segregacji kruszywa oraz wydatków na zakup cementu w kwocie 13.695,48 zł, dostarczonego w grudniu 2007 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right